درخواست مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از خانواده‌های ایرانی برای بازدید «از دشت تا کوهپایه»

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران تمام خانواده‌های تهرانی را به بازدید از نمایشگاه «از دشت تا کوهپایه»دعوت کرد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از خانواده های تهرانی خواست از نمایشگاه «از دشت تا کوهپایه» بازدید کنند و در قالب این بازدید با ۱۱۰ اثر بدست آمده از کاوش های باستان شناسی منطقه چشمه علی ری و قیطریه تهران در موزه ملی ایران آشنا شوند.

او با تأکید بر اینکه خانواده‌های ایرانی می‌توانند با بازدید از نمایشگاه آثار تاریخی «از دشت تا کوهپایه» هویت شهری را به عنوان مهمترین داشته فرهنگی و اجتماعی یک ملت و جامعه به فرزندان خود هدیه دهند،گفت:نمایشگاه آثار تاریخی «از دشت تا کوهپایه» به همت موزه ملی و به مناسبت هفته تهران برگزار شده است.

 مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران  افزود:آثار بدست آمده از کاوش‌های باستان شناسی نشان می‌دهند تهران با تمدن چند هزارساله بر خلاف بعضی از کلانشهر‌های مطرح جهان نیازی به هویت و تاریخ ساختگی و جعلی ندارد.

جانفشان بیان  کرد:بازدید از  نمایشگاه «از دشت تا کوهپایه» شناخت هویت توسعه پایدار شهری را به همراه دارد و اگر امروز میخواهیم از گفتمان پیشرفت تهران در مسیر توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صحبت کنیم باید هویت و داشته‌های تاریخی خود را به درستی در جامعه معرفی کنیم.

او ادامه داد: دادن حس تعلق مکانی به شهروندان، افزایش مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه را به دنبال  خواهد داشت و ما نیز در همین راستا سعی می‌کنیم تور‌های تهران قدیم را  در کنار برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در موزه‌ها برگزار کنیم و با این کار هویت و تاریخ تهران را به شهروندان معرفی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از مدیران مدارس شهر تهران خواست تا اردوی بازدید دانش آموزان و حتی دبیران تاریخ از نمایشگاه «از دشت تا کوهپایه» را در برنامه‌های آینده خود قرار دهند.

یادآور می‌شود نمایشگاه «از دشت تا کوهپایه» تا پایان مهرماه ۹۸ در طبقه اول موزه ایران باستان  پذیرای علاقه‌مندان و تهران پژوهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار