افزایش ۵ برابری تردد زائران از پایانه مرزی چذابه/مشکلی در تامین آب شرب وجود ندارد

فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: تردد زائران اربعین حسینی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۵ برابر افزایش نشان می‌دهد.

حمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به تشریح آخرین وضعیت تردد زائران از طریق پایانه مرزی چذابه پرداخت و گفت: با توجه به حذف روادید و عشق و ارادت شیعیان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تردد زائران از طریق این پایانه مرزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

او افزود: تردد زائران روان است، خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد، سرعت توسعه زیرساخت‌ها روند مطلوبی دارد و امکانات ضروری شامل؛ آب، برق، تلفن و ... نیز تامین شده است.

تا روز گذشته ۴۸ هزار نفر به قصد تشرف به عتبات عالیات تردد داشته اند، این درحالی است که تردد زائران در همین مدت ۸ هزار تردد ثبت شده است که این رقم نشان دهنده افزایش ۵ برابری تردد زائران اربعین حسینی است.

سیلاوی اظهار داشت: طی دیروز دوشنبه ۱۵ مهرماه، ۲۱ هزار نفر برای سفر به کربلای معلی از مرز چذابه راهی عتبات عالیات شدند.

به گفته از اول ماه صفر امسال تا صبح امروز حدود 72 هزار نفر زائر از مرز چذابه خارج شدند و زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را آغاز کردند.

رفع مشکل تامین آب شست و شو در مرز چذابه

این مقام مسئول درخصوص مشکل تامین آب در مرز چذابه تصریح کرد: با توجه به اینکه آب موردنیاز مواکب برای شست و شو از طریق پروژه آبرسانی الغدیر تامین می‌شود، اقدامات زیربنایی نظیر؛ احداث و ترمیم راه ها، احداث مواکب و ... منجر به ایجاد حدود ۲۰ مورد شکستگی این خط لوله شده است که با اقدام به موقع، شکستگی‌ها ترمیم و مشکل آبرسانی رفع شد.

تامین اقلام مورد نیاز مواکب

فرماندار شهرستان دشت آزادگان درخصوص تعهد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان برای تامین کالا به نرخ دولتی و گوشت منجمد با قیمت ۴۵۰ هزار ریال اذعان داشت: کالا‌های موردنیاز مواکب بصورت رایگان و با نرخ تعاونی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و به تناسب افزایش زائران، توزیع اقلام موردنیاز شامل؛ برنج، روغن، مرغ، گوشت، چای، قند و شکر با صدور حواله توزیع خواهد شد.

حمید سیلاوی به تهیه غذا برای مشایه اهواز اشاره و اظهار کرد: ۳ وعده غذایی برای زائران و شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پخت و از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

او در پایان از موکب داران خواست در تهیه و پخت غذا صرفه جویی کرده و به اندازه نیاز و تعداد زائران غذا تهیه نمایند تا از دورریز غذا جلوگیری شود و اسراف نشود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.