استاندار همدان از ساماندهی ۲۸۰ هزار دانش‌آموز و تقریباً ۴۰ هزار نیرو کار در استان همدان خبر داد.

ساماندهی ۲۸۰ هزار دانش آموز در همدان/ مدارس غیردولتی بنگاه تجاری نیستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید شاهرخی استاندار همدان در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در استان همدان با ثبات ویژه‌ای آغاز شد، بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش زحمات طاقت‌فرسا در پروژه مهر انجام دادند چراکه ساماندهی ۲۸۰ هزار دانش‌آموز و تقریباً ۴۰ هزار نیرو کار دشواری است.

او گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید سهم اشتغال به تحصیل دانش‌آموزان استان در مدارس غیرانتفاعی ۱۵ درصد باشد که اکنون سهم استان ۱۰ درصد است.

استاندار همدان بیان کرد: با حمایتی که  بخش خصوصی در  آموزش و پرورش داشته ،باید به جنبه کمی و کیفی آن توجه کرد.

شاهرخی با تاکید به اینکه گسترش کمی مدارس غیرانتفاعی بدون توجه به کیفیت کار قطعا ما را به هدف نمی‌رساند گفت: در موازات آن باید به واحد‌های دولتی آموزشی توجه داشت و نباید آن‌ها را نادیده گرفت چراکه بسیاری از پذیرفته‌شدگان کنکور از مدارس دولتی هستند.

او با بیان اینکه باید به تاسیس و تشکیل مدارس غیردولتی توجه ویژه‌ای داشت و در آن نگاه تجاری نیست بلکه حوزه فرهنگ و تربیت مورد توجه است ،افزود: به این مراکز به عنوان موسسه تجاری نگاه نشود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نظارت جدی بر مدارس غیرانتفاعی ضرورت دارد، افزود: نگاه راهگشا برای مدارس غیرانتفاعی بسیار ضروری است.

شاهرخی با بیان اینکه زمین‌هایی که دارای کاربری آموزشی هستند، به معضلی برای مالکان تبدیل شده‌اند و باید تملک شود، گفت: سهمی برای فضای آموزشی تعیین کرده‌ایم، اما تملک نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: زمینه‌ای ایجاد شده تا برای افرادی داراری اهلیت  شرایطی فراهم کنیم تا با تملک زمین‌های شخصی سرمایه‌گذاری در بخش آموزش داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش، اداره مسکن و شهرسازی و اشخاص حقیقی اراضی آموزشی دارد که می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد، افزود: در شورای آموزش و پرورش و معاونت عمرانی استان افرادی که اهلیت دارند زمین‌هایی برای تاسیس مدارس غیرانتفاعی با تسهیلات  در اختیار داده شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه سهم آموزش و پرورش در شناسایی زمین‌ها و افرادی دارای اهلیت پررنگ است گفت: اولین مصوبه تشکیل کارگروه احصای متقاضیان و اراضی و نیز ساز و کار واگذاری باشد.

او  با بیان اینکه قانون معافیت از عوارض در خصوص مدارس دولتی و غیردولتی اجرایی شود ،تاکید کرد: مدارس غیردولتی بنگاه تجاری نیستند و مطابق قانون معافیت دارند.

استاندار همدان ادامه داد: شورا‌های شهر نمی‌توانند براساس این قوانین عوارض دریافت کنند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: تقویت و ارتقای کمی و کیفی مدارس غیردولتی مورد توجه دولت است و ما نیز در استان در این راستا حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/د.ا

مدارس غیردولتی مطابق قانون معافیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.