آموزش فرهنگ ترافیک مهمترین اولویت پلیس در کاهش تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، گفت:برگزاری آموزش‌های فراگیر در زمینه‌های ترویج و گسترش فرهنگ رانندگی از اولویت‌های پلیس در کاهش حوادث رانندگی است.

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در  گردهمایی راهوران محله و نمونه‌های ترافیکی، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:برگزاری آموزش‌های فراگیر در زمینه‌های ترویج و گسترش فرهنگ رانندگی در بین اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و رانندگان وسایل نقلیه عمومی از اولویت‌های پلیس در کاهش حوادث رانندگی است.
 
او افزود: بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت تصادفات در مازندران نشان می‌دهد که اگر کیفیت خودرو‌ها در بخش‌های ترمز، استحکام بدنه و کیسه هوا در خودرو‌های تولیدی برخی از شرکت‌های خودرو سازی به حد استاندار‌های جهانی برسد، به طور یقین تصادفات جرحی و فوتی به صورت محسوسی کاهش می‌یابد.

سرهنگ باقری از کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به مرگ و ۸ درصدی تصادفات جرحی در استان در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: صحبت کردن با تلفن همراه و غذا خوردن حین رانندگی مهم‌ترین علت تصادفات منجر به مرگ در معابر درون شهری استان بوده است.

او گفت: برابر آمار رسمی پزشکی قانونی مازندران ۲۸۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی در ۵ ماهه منتهی به اول شهریور ماه امسال در استان فوت کردند که از این تعداد ۵۵ نفر موتورسوار، ۱۰۳ نفر عابر پیاده، ۶۱ نفر سرنشین خودرو،۶۰ نفر راننده خودرو و ۹ نفر هم دوچرخه سوار بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اقامت شبانه بیش از ۶۰ میلیون گردشگر در استان در ۶ ماه نخست امسال، افزود: برابر آمار‌های موجود در ۴ درصد از تصادفات منجر به فوت، ۶/۲ درصد از تصادفات جرحی و ۴/۷ دهم درصد خسارتی کل کشور مربوط به مازندران است.

سرهنگ باقری با اشاره به عزم جدی رئیس شورای تامین و سایر مسئولان ذیربط استان برای تحقق و برنامه ریزی برای کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در امسال بر همکاری همه دستگاه‌های مسئول با نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: آموزش‌های فراگیر در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ رعایت مقررات رانندگی بین اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و رانندگان وسایل نقلیه عمومی از اولویت‌های پلیس در این زمینه به شمار می‌رود.

گردهمایی راهوران محله و نمونه‌های ترافیکی با حضور معاون هماهنگ کننده انتظامی استان، رئیس پلیس راهور، مسئولان امر ترافیک راهوران محله و نمونه‌های ترافیکی در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.

انتهای پیام/س
 

اهمیت آموزش فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.