حمایت از کشاورزان آسیب دیده در سیل استان همدان

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در جهت حمایت از کشاورزان خسارت دیده از سیل تسهیلات قرض الحسنه در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

حمایت از کشاورزان آسیب دیده در سیل استان همدانظفری، رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود: در جهت حمایت از کشاورزان خسارت دیده از سیل فروردین ماه امسال و جبران خسارات وارده به آنها، طبق برنامه ریزی انجام گرفته اعتبارات مناسبی به صورت تسهیلات قرض الحسنه و کمک‌های بلاعوض در اختیار آن‌ها قرار گرفته و تخصیص این اعتبارات همچنان ادامه دارد.

اوادامه داد: تا اواسط مهرماه، حدود ۱۷ هزار و ۴۸۹ نفر از کشاورزان خسارت دیده متقاضی دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه بوده اند که از این میان ۹ هزار نفر جهت دریافت ۹۰۴ میلیون و ۹۴۶ هزار ریال تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌ها معرفی شده اند که تاکون مبلغ ۲۹۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به ۴ هزار و ۱۴۱ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

ظفری بیان کرد: همچنین تقاضای ۹ هزار و ۷۸۰ نفر از کشاورزان خسارت دیده متقاضی دریافت کمک‌های بلا عوض به مبلغ ۴۵۹ میلیون و ۱۶۷ هزار ریال تصویب شده است و تا کنون نیز مبلغ ۱۷۶ میلیون و ۳۲۲ هزار ریال به ۴ هزار ۶۹۸ نفر از این متقاضیان پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه گفت، اداره مدیریت بحران درحال رایزنی جهت جذب اعتبارات جدیدیبرای کمک به بازسازی پروژه‌های آسیب دیده و نیز زیرساخت‌های بخش کشاورزی، شامل: جاده‌های بین مزارع، قنوات، چشمه ها، کانال‌های اتصال آب و استخر‌های ذخیره آب می‌باشد و در صورت جذب این اعتبارات، آن‌ها نیز در اختیار کشاورزان خسارت دیده قرار خواهد گرفت.

او از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی اعم ازباغدارن، دامداران و آبزی پروران خواست جهت حفاظت از سرمایه‌های خود و امکان جبران خسارت وارده به آن‌ها ناشی ازحوادثی، چون سیل، سرمازدگی و... نسب به بیمه محصولات و تاسیسات خود اقدام نمایند. همچنین از کشاورزان خواست کمک‌های بلاعوضی را که دریافت میکنند جهت مرمت اماکن آسیب دیده هزینه نمایند.
انتهای پیام/ج


از کشاورزان آسیب دیده در سیل استان همدان حمایت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ازادزاری
۰۳:۰۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
با سلام وخسته نباشید ما برای تسیلات به کجا باید برویم من ۳هکتار از گندم سیل خراب کرد