انبارلویی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میلیون‌ها زائر اربعین، تشیع را قطعی‌ترین نیاز خود اعلام می‌کنند/ واکنش طبیعی غربی‌ها نسبت به این پدیده

یک فعال سیاسی گفت: میلیون‌ها زائر اربعین، تشیع را قطعی‌ترین نیاز خود اعلام می‌کنند و به طور طبیعی غربی‌ها به این پدیده واکنش دارند.

میلیون‌ها زائر اربعین تشیع را قطعی‌ترین نیاز خود اعلام می‌کنند/  واکنش طبیعی آمریکا و اروپا نسبت به این پدیدهمحمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد تاثیرات پیاده‌روی اربعین بر خنثی‌سازی توطعه‌های غربی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک پویش مردمی و جنبش جهانی برای رسیدن به عدالت و آزادی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین در فرهنگ جوامع انسانی اثرگذار است، گفت: مردم با ملیت‌ها، مذاهب و ادیان مختلف در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند؛ این راهپیمایی هر سال با گستره بیشتری انجام می‌شود و ملت‌های جهان آموخته‌اند که در اربعین از عدالت به آزادی و از آزادی به عدالت می‌رسند چراکه امام علی(ع) مظهر عدالت و امام حسین(ع) مظهر آزادی و حریت است.

انبارلویی با تاکید بر اینکه عدالت و آزادی دو دغدغه مهم بشر است، تصریح کرد: سوسیالیسم و لیبرالیسم نتوانستند نیازهای مردم جهان را نسبت به دو مفهوم عدالت و آزادی تامین کنند، در صورتی که اسلام شیعی و به خصوص فرهنگ اهل بیت متکفل تامین این دو نیاز انسانی هستند.

او افزود: میلیون‌ها نفر از کربلا تا نجف راهپیمایی می‌کنند و در این مسیر مروری بر تاریخ اندیشه‌های معاصر دارند و تشیع را به عنوان قطعی‌ترین نیاز خود مورد تاکید قرار می‌دهند؛ به طور طبیعی آمریکا و اروپا نسبت به این پدیده واکنش نشان می‌دهند.

کارشناس سیاسی درمورد حوادث اخیر عراق گفت: حوادث اخیر در عراق یک نوع اخلال در پدیده جهانی پیاده‌روی اربعین بود که خوشبختانه نیروهای مردمی عراق این توطعه را خنثی کردند و اجازه سوءاستفاده به دشمنان اسلام را ندادند.


بیشتر بدانید: دشمنان می‌خواستند فتنه سال ۹۶ را در عراق پیاده کنند/ امسال اربعین پرشورتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود


انبارلویی تاکید کرد: به زودی مردم جهان شاهد خواهند بود که بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشر در عراق برای گرامیداشت شعاعر انبیا و اولیای الهی و یاد امام حسین(ع) به عنوان پدیده بی‌نظیر تاریخ معاصر برگزار می‌شود و تلاش‌های دشمنان برای اخلال در این ثبت تاریخی هیچ نتیجه‌ای ندارد.

این فعال سیاسی افزود: اکنون دوربین‌های واقع‌بین رسانه‌های جهان بر این پدیده بزرگ زوم هستند و به زودی سانسور رسانه‌های غربی را می‌شکنند و مردم جهان را در جریان چنین پدیده عظیم جهانی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار