علی نژاد: قصد داریم از دهان اژد‌ها مدال در آوریم/ نداشتن کُرسی‌های جهانی حلقه گمشده ورزش کشورمان است/ آینده فدراسیون جهانی ووشو روشن نیست

رئیس فدراسیون ووشو گفت: کسب مدال در مسابقات جهانی ووشو سخت است، اما ما به چین می‌رویم تا از عناوین خود دفاع کنیم.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت ووشوکاران در آستانه مسابقات جهانی شانگهای چین اظهار کرد: ورزشکاران تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتند و بیش از ۳/۵ ماه در اردو بودند و از شرایط خوبی برخوردار هستند. ما در حد امکانات و بضاعتمان برایشان شرایط را فراهم کردیم و نقطه ضعفی که داشتیم این بود که برنامه اردوی تدارکاتی خارجی را به علت مشکلات مالی نداشتیم. به هر حال اگر می‌خواهیم روی سکو برویم باید شرایط را فراهم کنیم. در مسابقات جهانی شانگهای چین ۱۰۲ کشور به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و این رکورد محسوب می‌شود چرا که تاکنون این تعداد شرکت کننده در این رقابت‌ها  در یک ورزش غیر المپیکی حضور نداشتند. براین اساس کسب مدال در این مسابقات سخت است، اما ما به چین می‌رویم تا از عناوین خود دفاع کنیم. ما قصد داریم از دهان اژد‌ها مدال در آوریم.

امیدوار هستیم در یکی از سکوهای قهرمانی در چین قرار بگیریم 

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه نگرانی بابت داوری‌ها در مسابقات جهانی ندارد، گفت: من نگرانی بابت داوری‌ها ندارم، اما  چینی‌ها در خانه خودشان مبارزه می‌کنند و به جزء داوری مسائل جانبی هم در  نتیجه گیری تاثیر دارد. البته ما تجربه بردن چینی‌ها در خانه خودشان داریم و در بازی‌های آسیایی گوانجو و برابر ۱۰ هزار نفر تماشاچی توانستیم آن‌ها را ببریم. ورزشکاران ما مرد روز‌های سخت هستند و ما خیلی امیدوار هستیم که بتوانیم در یکی از سکو‌های قهرمانی قرار بگیریم.


بیشتر بخوانید:نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند


او درباره پیش بینی اش از نتایج ووشوکاران در مسابقات جهانی گفت: من پیش بینی نمی‌کنم، چون ووشو ورزش لحظه هاست، اما قول می‌دهم که بهترین نتیجه را بگیریم.

بانوان ووشو کار ما در نتیجه تیمی تاثیرگذار هستند 

علی نژاد درباره وضعیت بانوان و آقایان ووشوکار گفت: ۳ بانوی ورزشکار ما ۳ طلای جهانی را در دوره قبل بدست آوردند و هر ۳ نفر باتجربه هستند. بانوان بخش تالو  با اینکه سنشان کم است، اما تجربه مسابقات بین المللی را دارند و  همواره بانوان ما در نتیجه تیمی تاثیر گذار هستند . ما تیم جوانی در بخش آقایان داریم و میانگین سنی شان ۲۲ و ۲۳ سال است، اما بی تجربه نیستند. یکی از ووشوکاران اولین بار است که در این رویداد بزرگ شرکت می‌کند، اما تجربه دارد. همچنین در بخش تالوی مردان جوانگرایی شده است و در مجموع امیدوار هستیم.

از حقوق همه کشورها در کمیته نظارت مسابقات جهانی دفاع می کنم 

 علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو درباره انتخابش به عنوان رئیس کمیته نظارت مسابقات جهانی اظهار کرد: من از سال ۲۰۱۴ عضو کمیته نظارت مسابقات جهانی هستم و این برای دومین بار بعد از سال ۲۰۱۷ است که به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شدم. این کمیته به نمایندگی از فدراسیون جهانی اتفاقات رخ داده در مسابقات جهانی از جمله اختلاف کشور‌ها با مسئولان اجرایی مسابقات و بی توجهی به داوری‌ها از سوی هیئت ژوری را نظارت می‌کند.

او ادامه داد: یکی از دلایلی که حضورم در کمیته نظارت مسابقات جهانی تداوم یافت رفتار عادلانه بود و از حقوق همه کشور‌ها دفاع کردم و همه تلاش خود را می کنم که نگاه ملیتی به مسائل نداشته باشیم.


بیشتر بخوانید: رئیس کمیته نظارت بر مسابقات جهانی ووشو مشخص شد


پورغلامی با لابی به عنوان رئیس کمیته داوران مسابقات جهانی انتخاب شد  

علی نژاد درباره ریاست پور غلامی در کمیته داوران مسابقات جهانی گفت: ما براساس رایزنی و لابی‌ها توانستیم پورغلامی را به عنوان رئیس کمیته داوران مسابقات جهانی منصوب کنیم. اگر ما بتوانیم کرسی‌های بیشتر و موثرتری در فدراسیون جهانی داشته باشیم در آن صورت در انتصاب‌ها تاثیرگذار خواهیم بود و عدالت برقرار می‌شود. به هر حال نداشتن کرسی‌های جهانی حلقه گمشده ورزش ایران است و به جزء ۲، ۳ فدراسیون ورزشی مابقی در داشتن سمت در جهان قدرتمند نیستند. اگر ما دیپلماسی قوی داشته باشیم در جهان تاثیرگذار خواهیم بود و دیگر دنباله رو کشور‌های دیگر نیستیم.

رئیس فدراسیون ووشو درباره کاندیدا شدنش در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی گفت: بله من ۳ دوره و نزدیک ۱۱ سال است که عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی هستم و امسال به نمایندگی از قاره آسیا کاندید شدم.

او درباره تغییرو تحولات در فدراسیون جهانی بیان کرد: یو زای چنگ به مدت ۱۶ سال  رئیس فدراسیون ووشو بوده و علاوه بر این او نایب رئیس کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا و  عضو انجمن کمیته‌های المپیک است. چنگ برای این دوره کاندید شده بود که ۲ هفته قبل انصراف داد. در حال حاضر وزیر ورزش چین که همزمان رئیس کمیته ملی المپیک است برای ریاست فدراسیون جهانی کاندید شده است. او تنها کاندیدا است و به طور حتم رئیس آینده فدراسیون جهانی می‌شود. رئیس فدراسیون جهانی جدید دیدگاه متفاوتی خواهد داشت و آینده راهبردی فدراسیون  جهانی روشن نیست.

حیف است که رئیس فدراسیون جهانی ووشو  قصد ادامه فعالیت ندارد

او درباره تغییر و تحولات ریاست فدراسیون جهانی ووشو بیان کرد: ما با چنگ رئیس قبلی فدراسیون جهانی همکاری خوبی داشتیم و او به ووشو ایران کمک کرد و فضای ووشو را از چینی‌ها درآورد و برقدرت ما اضافه شد. حیف است که او قصد ادامه فعالیت در سمتش را ندارد. رئیس جدید فدراسیون جهانی عالی‌ترین مقام چین را دارد و طبیعی است که این فرد بزرگ می‌تواند به ووشو کمک کند و باید ببینیم در حوزه‌های بین المللی به چه صورت کار می‌کند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از ووشو حمایت می‌کنند، گفت: مسئولان ورزش کشورمان در حد بضاعت به ووشو کمک کردند و یک ماه و نیم قبل ۳۶ نفر را به مسابقات آسیایی برونئی اعزام کردیم و در آنجا نایب قهرمان شدیم و اکنون هم برای مسابقات جهانی  ۲۸ نفر را به چین اعزام می‌کنیم و با این قیمت دلار از حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تشکر و قدردانی می‌کنم.


بیشتر بخوانید: هاشمی: مدال‌های جهانی خود را در چین تکرار می‌کنیم


انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از ووشو ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار