معاون وزیر خارجه آمریکا: داعش تهدیدی برای مردم افغانستان و طالبان است

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که گروه تروریستی داعش، افغانستان را به‌عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد و تهدیدی برای مردم افغانستان از جمله طالبان محسوب می‌شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا: داعش تهدیدی برای مردم افغانستان و طالبان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی و جنوب آسیا گفت: طالبان هزینه ادامه جنگ را می‌دانند و ظهور گروه‌های تروریستی را تهدیدی برای خود و آینده افغانستان می‌بینند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «کانکتینگ وتز»، این دیپلمات ارشد آمریکایی افزود که داعش، افغانستان را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد و بر ایجاد خلافت و قلمروی بدون مرز متمرکز است.

ولز ادامه داد: این تهدیدی بزرگ برای تمام مردم افغانستان از جمله طالبان است.

معاون وزیر خارجه آمریکا در حالی داعش را تهدیدی بزرگ برای افغانستان دانسته که مقامات افغان از جمله مشاور امنیت ملی این کشور بارها تصریح کردند که داعش به دلیل نداشتن پایگاه مردمی در افغانستان برای این کشور تهدیدی استراتژیک محسوب نمی‌شود.

چندی پیش نیز فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در اظهاراتی نسبت به حمله داعش از افغانستان به آمریکا هشدار داده بود.

طالبان نیز در واکنش این اقدامات آمریکا را تلاشی برای بزرگنمایی داعش و ادامه حضور در افغانستان دانست.

به نوشته تسنیم، واشنگتن در حالی مدعی مبارزه با داعش در افغانستان است که شماری از اعضای پارلمان افغانستان، کارشناسان سیاسی و کشورهای همسایه افغانستان، آمریکا را به حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و تدارکاتی از داعش متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار