کد خبر: ۷۱۰۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر : ۷۱۰۳۳۳۶
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

فیروزآبادی در یکصدمین جلسه کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی بر اهمیت تولید محتوای جریان ساز تاکید کرد.

تولید محتوا باید با نگاه سیستمی، زنجیره ارزشی و تعاملی صورت گیردبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در یکصدمین جلسه کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی بر اهمیت تولید محتوای جریان ساز با دربرگیری مناسب در فضای مجازی کشور تاکید کرد. او با بیان این مطلب افزود: مسئله محتوا در فضای مجازی کشور فقط تولید نیست بلکه برخلاف فضای حقیقی تولید محتوا در این فضا با توجه به جهانی بودن مخاطبان باید با نگاه سیستمی، زنجیره ارزشی و تعاملی صورت گیرد.

 رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی برای تبیین سرفصل‌های مناسب در این حوزه جهت بهره‌وری و تاثیرگذاری بیشتر و همچنین ارایه گزارش های جامع و کامل به مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی هماهنگی و راهبری این فضا در کشور گفت: شناخت و درک مناسب از این فضا در سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم است و امید است تا با شناسایی مباحث و موضوعات اساسی در این حوزه، نقشه راه تولید محتوای کشور در فضای مجازی ترسیم شده و تقسیم کار ملی مناسب صورت گیرد.

همچنین در این مراسم، امیر خوراکیان دبیر کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوا این مرکز با تشریح وضعیت محتوای فضای مجازی در یک سال گذشته، اسناد تهیه شده، سوابق فعالیت کمیسیون و هسته‌های راهبردی آن و گزارش‌های رصدی تهیه شده در این معاونت، پیشنهادها و اولویت‌های برنامه‌های آتی این کمیسیون را اعلام کرد.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پیچیدگی و تکثر نظام تولید محتوا و ایجاد پنجره واحد، حفظ و صیانت از تولید محتوا، لایحه مالکیت معنوی، اقتصاد این حوزه، خام فروشی تولید محتوا و ضعف های شناخت و ارتباط میان بنگاه های تولید محتوا و همچنین نحوه فعالیت صنفی و مدنی در حوزه دیجیتال پیشنهادهایی ارایه کرده و نمایندگان اعضای این کمیسیون نیز در سایر دستگاه‎ها همچون سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروهای مسلح، قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهایی برای ارتقای تولید محتوا در فضای مجازی در کشور ارایه کردند.

انتهای پیام/

مسئله‌ محتوا در فضای مجازی فقط تولید نیست

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر