۲۰۰ هکتار گلخانه احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: با تصویب ایجاد ۲۰۰ هکتار کشت جدید گلخانه‌ای در شیروان، گستره سطح پوشش این نوع کشت در این شهرستان، با افزایش بیش از ۲۰ برابری به ۲۱۰ هکتار می‌رسد.

به گزارش صمد ایزانلو معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: در سال های اخیر سطح گلخانه‌های شیروان از پنج هکتار به ۱۰ هکتار افزایش یافته که با تصویب ۲۰۰ هکتار گلخانه جدید در دو نقطه شهرستان، شاهد انقلابی در این زمینه خواهیم بود.

ایزانلو شمار کنونی گلخانه‌های این شهرستان را ۲۳ واحد برشمرد و افزود: در این گلخانه‌ها محصولات متنوعی شامل نشاء، سبزی و صیفی، خیار، گوجه فرنگی، انواع گیاهان دارویی، کاکتوس، گیاهان گلدانی و آلوئه‌ورا کِشت می‌شود.

او با بیان اینکه ایجاد هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغالزایی می‌کند، افزود: سالانه از سطح گلخانه‌های شهرستان شیروان ۷۵۶ تُن محصول برداشت می‌شود که عمده محصول تولیدی آن خیار است و میزان آب مصرفی در گلخانه‌ها به ازای هر کیلوگرم محصول تولیدی یک دهم نسبت به فضای باز است.

ایزانلو، با بیان اینکه بانک‌ها می‌توانند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال سهم عمده‌ای داشته باشند، افزود: همکاری بانک‌ها در ستاد تسهیل و رونق تولید مطلوب بوده و در مقابل، واحد‌های تولیدی نیز باید الزامات بانکی را در وصول بازپرداخت وام‌ها در موعد مقرر رعایت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در چارچوب قوانین و ضوابط، برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی گام برداشته و در این حوزه کوشا باشند.

انتهای پیام/د

۲۰۰ هکتار گلخانه احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.