بسته اخبار حوادث ۲۲ مهرماه ۹۸؛

۱۳ تن روغن خوراکی قاچاق به مقصد نرسید /کشف ۱۱ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در "سرباز"

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۳ تن روغن خوراکی قاچاق به مقصد نرسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف روغن خوراکی قاچاق در سراوان 

با هوشیاری ماموران ایستگاه بازرسی گشت شهرستان سراوان کامیون حامل ۱۳ تن روغن قاچاق قبل از رسیدن به مقصد شناسایی و توقیف شد.

 سرهنگ احمد آذرکیش فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت:  مأموران ایستگاه بازرسی "گشت" شهرستان سراوان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون که از مشهد به مقصد سراوان در حرکت بود، مشکوک شده و آن را برای بازرسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از انتقال خودرو به داخل ایستگاه در بازرسی از آن ۱۳ تن روغن مایع قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.

سرهنگ آذرکیش با اشاره به اینکه ارزش این محموله ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: خودرو کامیون توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

توقیف ۱۱ دستگاه موتورسیکلت سرقتی

فرمانده انتظامی شهرستان سرباز از کشف تعداد ۱۱ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در پارکینگ‌های حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیامک مرادی گفت: در راستای دستگیری سارقان و کشف وسایل نقلیه مسروقه، طرح کنترل پارکینگ‌های سطح شهرستان به مدت ۳ روز به مرحله اجرا گذاشته شد.

او در ادامه افزود: با اجرای این طرح در چند روز گذشته، طی بازدید و سرکشی‌های نامحسوس ماموران پلیس آگاهی شهرستان از پارکینگ‌های سطح حوزه، تعداد ۱۱ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: عوامل پلیس آگاهی شهرستان بدنبال شناسایی مالباختگان و نیز بررسی و دستگیری سارقان موتورسیکلت‌های سرقتی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرباز در پایان از عموم شهروندان خواست: از رها کردن موتورسیکلت خود در مکان‌های پرت و خلوت خودداری کرده و همواره به توصیه‌های پلیس توجه جدی داشته باشند و در صورت وقوع سرقت سریعاً با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و کشف ۶ فقره سرقت در "کنارک"

فرمانده انتظامی شهرستان "کنارک" از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و کشف ۶ فقره سرقت خبر داد.

 سرهنگ غلامرضا شهرکیگفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ با بررسی چگونگی وقوع سرقت‌ها و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی هویت ۲ سارق را شناسائی کردند.

سرهنگ شهرکی در ادامه بیان داشت: ماموران با اشراف اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه متهمان در یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ سارق را دستگیر کردند.

او ضمن اشاره به کشف وسایل سرقتی در مخفیگاه متهمان گفت: متهمان با مشاهده ادله و مستندات پلیسی به ۶ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی و استرداد اموال مکشوفه از متهم به مالباختگان، از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید یدالهی، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور چابهار به جکیگور به یک دستگاه خودرو تریلی تانکردار مشکوک شده و دستور ایست دادند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: خودرو تریلی توقیف و راننده پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

دستگیری اعضای باند سارقان منزل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان منزل و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: با وقوع چندفقره سرقت منازل درشهرزابل شناسایی ودستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان با بررسی اظهارات مالباختگان و استفاده از شیوه‌های خاص پلیسی هویت و مخفیگاه سارقان راشناسایی ودریک عملیات غافلگیرانه ۴ نفر را درمخفیگاهشان درخیابان دانشگاه دستگیرکردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهمان که بین ۲۴ تا ۳۰ سال سن و ۲ نفر از آن‌ها نیزسابقه کیفری دارند، در ابتدا منکرارتکاب هرگونه جرمی شدند، اما درمواجهه با مستندات کشف شده به ۵ فقره سرقت منزل در خیابان‌های دانشگاه، بلوارمعلم وخیابان هیرمند وفروش به یک مالخر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: دربازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد ۳ کپسول گاز، ۲ عدد موتورکولر آبی، یک دستگاه جاروبرقی، یک دستگاه چای ساز و یک دستگاه چرخ گوشت سرقتی کشف شد.

او با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به دادسرا از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند:

- چنانچه لوازم گرانبهای فاقد شماره سریال مثل فرش دارید از آن‌ها عکس تهیه کنید و آن‌ها را در جای مطمئنی نگهداری کنید. با گرفتن عکس و نگهداری فاکتور خرید، شناسنامه‌ای تهیه کنید تا در صورت سرقت، شناسایی اموال مکشوفه از سارقان به آسانی صورت گیرد.
-در مواقع خالی بودن منزل، روشن گذاشتن چراغ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خود گواهی بر عدم وجود افراد در منزل است. پس بهتر است در نزدیک پنجره‌های رو به بیرون از لامپ‌های تایمر دار برای روشنایی منزل به خصوص در شب استفاده کنید.
-قفل‌ها و کلید‌ها رمز ورود غریبه‌ها به خانه شما هستند. اگر قصد تعویض کلید‌ها و قفل‌های خانه خود را دارید، حتی المقدور به کلیدسازی غیر از محل سکونت خود مراجعه کنید و یا اینکه کلید ساز کاملاً مورد اعتماد شما باشد.
- از قرار دادن کلید در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.
- اگر به هیچ وجه امکان سپردن طلاجات و اشیای قیمتی به صندوق امانات بانک و یا افراد مورد وثوق مهیا نیست بهتر است از نشان دادن محل نگهداری وجه نقد، طلا و اشیای گران بها به همسایگان و کسانی که مورد اعتماد نیستند و همچنین از نگهداری آن‌ها به صورت یکجا خودداری کنید.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار