بازسازی بازارچه‌ی سرشور قدیم در مشهد، احیای سنت بازاریهای کهن

بازارچه سرشور به منظور جذب گردشگر، زائر و هم چنین توریست نقش بسزایی داشته است.

بازسازی بازارچه‌ی سرشور قدیم در مشهد، احیای سنت بازاریهای کهنعلی شیرازی شهردار منطقه ۸ مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این بازارچه در جنوب شرق محله‌ی سراب و غرب حرم مطهر رضوی واقع بوده است که امتداد اصلی این بازارچه به بازار فرش منتهی می‌شده که آثار این تک بنا محدود است و اصل هویت این بازار مربوط به اواخر دوره‌ی قاجاریه است و همچنین این بنا از گذشته تا به امروز نقش تاریخی مهمی را در راستای جذب گردشگر و توریست در خراسان رضوی ایفا می‌کند.

او تصریح کرد: اهمیتی که این بازار در رونق کسب و کار افراد این منطقه دارد شامل افزایش مشتریان، جذب توریست و معرفی بناهای تاریخی مشهد می‌باشد.

شیرازی در توصیف بافت کنونی این بازارچه افزود: این بازارچه از نظر کالبد بافتی فرسوده داشته  اما به لحاظ عملکرد کاملا رونق دارد اگرچه ما درتلاشیم که کالبد متناسبی را همراه با عملکرد مناسب ان احیا کنیم که این کالبد از آزار برف و باران جلوگیری می‌کند و محیط آرام تری را برای زائرین و گردشگران فراهم می‌کند.

او ادامه داد: در حال حاضر اعتبار پیش بینی شده برای این کار ۱۰ میلیارد تومان است که این امر با مشارکت کسبه‌ی این بازارچه همراه است.

شیرازی هم چنین اشاره کرد: پیش نیاز‌های بازسازی این بازارچه از یک هفته قبل آغاز شده و پیمانکار‌ها آمادگی لازم را دارا هستند.

او با بیان اینکه روز ۴۸ ام صفر تعداد انبوهی از زائرین به مشهد می‌آیند و در کار خلل ایجاد می‌شود کار تعطیل است، افزود: بعد از شهادت امام رضا(ع) کلنگ عمرانی این بنا آغاز می‌شود.

انتهای پیام//ف.ح

 

 

بازسازی بازارچه های قدیمی در دست اقدام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.