جام جهانی والیبال؛

تیم ملی والیبال ایران - لهستان / کارسخت شاگردان کولاکوویچ در بازی پایانی

تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی والیبال فردا (سه شنبه) ازساعت ۷ صبح به مصاف تیم ملی لهستان می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان فردا (سه شنبه) در آخرین دیدارشان در رقابت‌های جام جهانی والیبال از ساعت ۷ صبح به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی برای ۲ تیم شرایط یکسانی دارد و هر کدام به دنبال آن هستند تا با برد در این بازی جایگاه پایانی خودشان را بهتر کنند. تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های جام جهانی تا به این جای کار نتایج مختلفی گرفته است و نوسان زیادی داشته است این در حالی است که لهستان شرایط بهتری داشته است و در مجموع ۱۰ بازی که تاکنون انجام داده است تنها در ۲ بازی کشست خورده است ف این در حالی است که شاگردان کولاکوویچ ۶ بازی از ۱۰ بازیشان را واگذار کرده اند.  

بلند قامتان ایرانی البته بنا به گفته سرمربی شرایط خوبی ندارند و بسیاری از بازیکنان یا با مصدومیت مواجه اند و یا با خستگی دست و پنجه نرم می‌کنند. فشردگی مسابقات مختلف در سال ۲۰۱۹ شرایط سختی را برای والیبال کشورمان به وجود آورد، البته ناگفته نماند که سرو قامتان تا به اینجای کار نتایج قابل قبولی در رقابت‌های مختلف گرفته اند و نباید تنها نتیجه این رقابت‌ها را الگو قرار داد، به طور مثال آن‌ها برای دومین مرتبه در تاریخ والیبال به فینال لیگ ملت‌های والیبال رسیدند، قهرمانی جام ملت‌های آسیا شدند و در رقابت‌های انتخابی المپیک هم تنها به روسیه میزبان و قدرتمند باختند حالا هم اگر بتوانند به جایگاه ششم جام جهانی برسند بهترین جایگاهشان در تاریخ را کسب کرده اند.  

بازیکنان تیم ملی کشورمان از جمله قائمی، غفور، کریمی، معروف و اسفندیار همان طور که پیش‌تر گفته شد با مشکلات  مصدومیت رو به رو هستند و یا رو به رو بوده اند، تیم لهستان در طرف مقابل چنین وضعیتی ندارد آن‌ها در این رقابت‌ها خوب کار کرده اند و بازیکنان خوب و آماده‌ای هم دارند و  به طور قطع با تمام فقوا مقابل تیم ملی کشورمان بازی می‌کنند. با این حال نباید از همین حالا در باره این بازی قضاوت کرد و باید منتظر ماند و دید شرایط بازی چگونه پیش می‌رود.  

لهستان یکی از تیم‌های قدرتمند والیبال جهان محسوب می‌شود. آن‌ها سابقه یک قهرمانی در المپیک، ۲ نایب قهرمانی جام جهانی، یک قهرمانی لیگ ملت‌ها، ۳ قهرمانی جهان و یک قهرمانی اروپا را در کارنامه دارند. مصاف تیم‌های ملی والیبال یران و لهستان همیشه جذاب بوده و انتظار می‌رود که این بازی هم همانند مسابقات تماشاگر پسند باشد. تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در سال‌های گذشته سابقه رویارویی‌های زیادی با یکدیگر را دارند که حاصل آن ۹ پیروزی برای ایران و ۱۱ برد برای لهستان بوده است. آخرین مصاف ۲ تیم هم در سال ۲۰۱۹ و در جریان لیگ ملت‌های والیبال انجام شد که تیم ملی والیبال لهستان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد.

تاریخچه نتایج  دیدار‌های ۲ تیم به شرح زیر است: 

قهرمانی جهان ۱۹۹۸، ایران صفر – لهستان ۳
جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹، ایران ۱ – لهستان ۳
جام جهانی ۲۰۱۱، ایران ۳ – لهستان ۲
لیگ جهانی ۲۰۱۴، ایران ۳ – لهستان ۱
لیگ جهانی ۲۰۱۴، ایران ۳ – لهستان صفر
لیگ جهانی ۲۰۱۴، ایران ۱ – لهستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۴، ایران صفر – لهستان ۳
قهرمانی جهان ۲۰۱۴، ایران ۲ – لهستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۱ – لهستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۲ – لهستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۳ – لهستان ۲
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۳ – لهستان ۱
جام جهانی ۲۰۱۵، ایران ۲ – لهستان ۳
انتخابی المپیک ۲۰۱۶، ایران ۳ – لهستان ۱
المپیک ۲۰۱۶، ایران ۲ – لهستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۷، ایران ۳ – لهستان ۱
لیگ جهانی ۲۰۱۷، ایران صفر – لهستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۸:ایران ۳ - لهستان صفر
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹: ایران ۳ - لهستان صفر 
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹: ایران ۱ - لهستان ۳ 


بیشتر بخوانید:

برزیل بر بام جهان ایستاد / صعود یک پله‌ای شاگردان کولاکوویچ با واگذاری نتیجه

برزیل ۳ - ژاپن ۱ / سلسائو قهرمان جهان شد

تیم ملی والیبال ایران ۲ - ایتالیا ۳/ کمای کولاکوویچ درکامبک لاجوردی!


انتهای پیام/ 

پیش بازی دیدار تیم های ملی والیبال ایران و لهستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بازم میبازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
از الان قبل بازی با لهستان میگویم که بازی را میبازیم ، اونم با این بازیکنای بی انگیزه و سرمربی و کادر فنی بشدت ضعیف و اماتور
آخرین اخبار