سرمربی تیم ملی تکواندو نیرو‌های مسلح:

بیشتر تیم‌های ملی تکواندو با نفرات اصلی خود در المپیک حاضر می‌شوند

زوار گفت: تیم‌هایی مانند روسیه، کره جنوبی، چین و آلمان با بازیکنان اصلی در مسابقات المپیک نظامیان جهان حضور پیدا خواهند کرد.

محمدرضا زوار سرمربی تیم ملی تکواندو نیرو‌های مسلح ایران در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روند آماده سازی این تیم برای حضور در رقابت‌های المپیک نظامیان جهان اظهار کرد: از اوایل تیرماه اردوی آماده سازی را آغاز کردیم  و در این مدت ۴ مرحله اردو و ۵ انتخابی درون اردویی برگزار کردیم تا توانستیم به جمع بندی لازم برای انتخاب بازیکنان در ۸ وزن برسیم. در مسابقات این دوره از برخی بازیکنان کادری و سرباز در ترکیب تیم استفاده خواهد شد که شامل ۲ کادر و یک سرباز است.

زوار درباره سطح مسابقات المپیک نظامیان جهان عنوان کرد: ۱۱۰ هزار ورزشکار از بیش از ۱۴۰ کشور در مسابقات نظامیان جهان شرکت می‌کنند و این موضوع نشان دهنده اهمیت و سطح بالای این مسابقات است. از طرف دیگر المپیک نظامیان جهان از آخرین مسابقاتی است که پیش از بسته شدن رنکینگ المپیکی تکواندو برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای بازیکنان است تا با کسب مدال طلای این مسابقات که ۲۰ امتیاز دارد، رنک المپیکی خود را ارتقا دهند؛ بنابراین تمامی کشور‌ها از بازیکنان مطرح و اصلی خود استفاده می‌کنند تا با کسب مدال در این مسابقات بتوانند امتیازات لازم را بگیرند و جایگاهشان در رنکینگ را ارتقا دهند.


بیشتر بخوانید: زوار: حضور ملی پوشان در مسابقات لیگ می‌تواند به افزایش سطح مسابقات کمک کند


او در ادامه گفت: تاکنون ۳۴ کشور در تکواندو ثبت نام کردند و در بخش مردان حدود ۲۰۰ ورزشکار در المپیک نظامیان به رقابت خواهند پرداخت. از حریفان شناخت کافی داریم و می‌دانیم که در تمامی اوزان، برخی بازیکنان که دارای رنکینگ المپیکی هستند، حضور دارند. تیم‌هایی مانند روسیه، کره جنوبی، چین و آلمان با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو نیرو‌های مسلح ایران گفت: در دوره قبلی این مسابقات که در کره جنوبی برگزار شد، تیم ما ۳ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز گرفت، اما برخلاف این دوره، در آن مسابقات از بازیکنان کادری استفاده نکرده بودیم. به هر حال در مسابقات پیش رو چند بازیکنان کادری هم در ترکیب ما حضور دارند. این موضوع می‌تواند شانس کسب مدال ما را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: خلیفه: برخی بازیکنان به دلیل شرایط مالی تیم، از ما جدا شدند


زوار در پایان افزود: از آن جایی که در این مسابقات امتیازات تیمی مدنظر نیست و رنگ مدال‌ها در رده بندی کشور‌ها موثر است، باید سعی کنیم طلا بگیریم. شاید اگر هر ۸ بازیکنان ما بتوانند مدال نقره بگیرند، اهمیتش از یک طلا کمتر باشد.

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار