زوار: حضور ملی پوشان در مسابقات لیگ می‌تواند به افزایش سطح مسابقات کمک کند

سرمربی تیم تکواندوی لوازم خانگی کَن گفت: بیشتر بازیکنان تیم ملی در مسابقات لیگ پا می‌زنند که این موضوع سطح فنی و کیفی بازی‌ها را بالاتر می‌برد.

محمدرضا زوار سرمربی تیم تکواندوی لوازم خانگی کَن در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: مسابقات لیگ با کیفیت بالایی آغاز شده و تیم‌های خوبی در مسابقات حضور دارند. تیم‌ها با بهترین و شایسته‌ترین نفرات در مسابقات این فصل حاضر شدند و ما هم با تیمی جوان که می‌تواند آینده ساز تکواندوی کشورمان باشد با دیگر تیم های لیگ به رقابت می‌پردازیم. ۸۰ درصد بازیکنان فعلی ما از رده‌های نونهالان و نوجوانان کَن به تیم بزرگسالان رسیدند. سرمایه گذاری که در تکواندو انجام شده نشان دهنده این است  که باید به جوانان اعتماد کرد و ما نیز با بازیکنان جوان خودمان با تیم‌های دیگر رقابت می‌کنیم. سال گذشته با بدشانسی مقام سوم را کسب کردیم. امیدوارم امسال بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و به قهرمانی بازی‌ها برسیم.

سرمربی لوازم خانگی کَن در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی در لیگ امسال ایجاد شده است گفت:  هوگو‌هایی که در لیگ سال گذشته استفاده می‌شد، مشکل داشت، اما امسال هوگو‌های جدیدی به کار گرفته شده است. از طرف دیگر بیشتر بازیکنان تیم ملی در مسابقات لیگ پا می‌زنند که این موضوع سطح فنی و کیفی بازی‌ها را بالاتر می‌برد. همچنین حضور پرتعداد تکواندوکاران جوانی که می‌خواهند توانایی‌های شان را اثبات کنند،   نکته مثبت دیگری است که در لیگ امسال به چشم می‌خورد.


بیشتر بخوانید: خلیفه: برخی بازیکنان به دلیل شرایط مالی تیم، از ما جدا شدند


زوار در ادامه بیان کرد: در طی سالیان گذشته دیدیم که تکواندوکاران از رده‌های نونهالان و نوجوانان در مسابقات لیگ شرکت می‌کنند و به تیم‌های ملی می‌رسند. به هر حال لیگ جای ساختن و محک زدن بازیکنان جوان است. لیگ کم نظیری داریم که در خیلی از کشور‌های دیگر نیست. 

او در خصوص شرایط تیم نیروهای مسلح کشورمان که برای شرکت در مسابقات المپیک نظامیان جهان آماده می شوند عنوان کرد: حدود ۳ ماه در اردو بودیم و در حال حاضر مرحله پایانی اردو‌ها را می‌گذرانیم. بیست و ششم مهرماه برای شرکت در هفتمین دوره بازی‌های المپیک نظامیان جهان به چین اعزام خواهیم شد. به جز ۲ بازیکن کادری که سن بالایی دارند بقیه اعضای تیم جوان هستند و امیدوارم بتوانیم رنک تیمی خوبی بگیریم، زیرا در این مسابقات سکوی انفرادی مدنظر نیست و فقط سکوی کشوری و رنگ مدال‌ها اهمیت دارد.


بیشتر بخوانید: عسگری: بازیکنان بزرگی از مسابقات لیگ به تیم ملی رسیدند/ پس از کسب سهمیه، برای مدال المپیک برنامه ریزی می‌کنیم


سرمربی تیم تکواندوی نیروهای مسلح کشورمان درباره سطح مسابقات المپیک نظامیان گفت: این مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود و از آن جایی که به جز ۲ مرحله گرندپری، تنها میدان کسب امتیاز برای ارتقا رنکینگ المپیکی تکواندوکاران است، خیلی از کشور‌ها با نفرات اصلی شان در این مسابقات شرکت می‌کنند. تیم‌هایی مانند آلمان، چین، روسیه و کره جنوبی معمولا با نفرات اصلی تیم ملی در المپیک نظامیان شرکت می‌کنند و تمام توانشان را برای موفقیت در این رقابت‌ها به کار می‌گیرند.

در پایان افزود: امیدوارم ۳ بازیکن شایسته تیم ملی بتوانند سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند و به مدال‌های خوش رنگ المپیک برسند.   

انتهای پیام/

اظهارات زوار درباره تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار