ملی پوش ووشو: مسئولان ورزش نگاه ویژه‌ای به ووشو داشته باشند/ تمام تلاشم را می کنم تا در رقابت های جهانی مدال طلا بگیرم

ملی پوش ووشو کشورمان گفت: من در اولین حضورم در مسابقات جهانی ووشو همه تلاش خود را می‌کنم که طلای این مسابقات را بدست آورم.

عرفان آهنگریان ملی پوش ووشو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی ووشو در آستانه اعزام به مسابقات جهانی اظهار کرد: ترکیب تیم ملی ووشو جوان شده است و ورزشکاران انگیزه بالایی دارند و  قصد داریم که از عنوان قهرمانی خود در چین دفاع کنیم. همچنین تمرینات خوبی پشت سرگذاشتیم و با شناخت خوبی که از حریفان خود داریم روانه مسابقات جهانی می‌شویم.  

او ادامه داد: من اولین حضورم در مسابقات جهانی ووشو است و همه تلاش خود را می‌کنم که طلای این مسابقات را بدست آورم. همچنین سیفی تنها ورزشکار باتجربه تیم ملی ووشو در بخش آقایان است و مابقی ورزشکاران میانگین سنی ۲۲، ۲۳ سال دارند. علاوه بر این من از سال ۲۰۰۶ در تیم ملی بزرگسالان ووشو حضور دارم و در بازی‌های آسیایی و جام جهانی شرکت کردم و شناخت خوبی از اکثر رقبایم دارم. البته ما ووشوکاران با یکسری از حریفان مبارزه نکردیم، اما فیلم مسابقاتشان را دیدیم و  علاوه بر این از حریفانی که در گذشته با آن‌ها مسابقه دادیم شناخت خوبی داریم. حریفان ما در آسیای شرقی شامل چین و کره جنوبی هستند و از آن طرف هم آذربایجان و روسیه رقبای اصلی ما هستند.  


 بیشتر بخوانید: رئیس کمیته نظارت بر مسابقات جهانی ووشو مشخص شد


آهنگریان درباره اینکه حمایت‌های لازم از ووشوکاران در آستانه اعزام به مسابقات جهانی شده است، بیان کرد: خدا را شکر کادر مدیریتی، سرپرستی و فنی در تلاش بودند که همه امکانات و شرایط را فراهم کنند که  ما هیچ کم و کاستی نداشته باشیم. همه چیز خوب بوده است و امیدوارم با کسب مدال در مسابقات جهانی زحمات مسئولان را جبران کنیم.

پورغلامی می تواند  از ناداوری ها در مسابقات جهانی جلوگیری کند 

ملی پوش ووشو درباره اینکه نگرانی بابت کارشکنی چینی‌ها در مسابقات جهانی ندارید، گفت: ما با قهرمانی در مسابقات جهانی ووشو در کازان روسیه در  سال ۲۰۱۷ توانستیم چینی‌ها را پشت سر بگذاریم و  برای اولین بار قهرمان جهان شویم و این موضوع باری چینی‌ها سنگین تمام شده است و آن‌ها قصد دارند از میزبانی شان صددرصد استفاده کنند. همچنین غلامی نژاد رئیس کمیته داوران مسابقات جهانی شده است که این عنوان برای اولین بار به یک ایرانی تعلق گرفت. براین اساس پورغلامی  حداقل از ناداوری‌ها در مسابقات جهانی جلوگیری می‌کند و همه ورزشکاران انگیزه دارند و با جو مسابقات آشنا هستند چرا که برخی از آن‌ها در چین مبارزه کردند. همچنین من ۳ بار برابر چینی‌ها مسابقه دادم و پیروز شدم.  

تیم ملی ووشو در بخش ساندا قهرمان مسابقات جهانی می شود 

او درباره پیش بینی اش از نتایج ووشوکاران در مسابقات جهانی شانگ‌های چین گفت: من پیش بینی می‌کنم که تیم ملی ووشو در بخش ساندا قهرمان مسابقات شود، اما تالوکاران کار سختی پیش رو دارند و شرقی‌ها در داوری‌های این بخش نفوذ می‌کنند و حق ورزشکاران ما را ضایع می‌کنند. البته در بخش ساندا داوری‌ها نمی‌تواند آن قدر تاثیر بگذارد چرا که ورزشکاران با مسابقات خوب می‌توانند نتیجه بگیرند.  

ملی پوش ووشو کشورمان درباره انتظاراتش از مسئولان ورزش گفت: ما هر دوره از مسابقات که اعزام می‌شویم دست پر برمی گردیم و در مسابقات جهانی در دوره گذشته قهرمان شدیم و در آسیا هم جزء ۳ تیم برتر هستیم به همین علت از مسئولان ورزش انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به ووشو داشته باشند و حمایت بیشتری کنند. ورزشکاران ما برای اهتزاز پرچم کشورمان در مسابقات مختلف خیلی جانفشانی و فداکاری می‌کنند و باید از آن‌ها پشتیبانی شود. به هر حال مسئولان تا این لحظه از ووشو کشورمان حمایت کردند و باید به اندازه ورزش‌های المپیکی به ما توجه داشته باشند.


بیشتر بخوانید: اعضای ایرانی فدراسیون جهانی ووشو راهی چین می‌شوند


انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از ووشو ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار