سردار شرفی در مرز چذابه خبر داد:

مرز‌های کشور تحت نظارت یکهزار و ۶۰۰ گشت سیار پلیس

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از استقرار یک هزار و ۶۰۰ گشت پلیس در ۴ مرز کشور در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا شامگاه دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران گفت: ۸۰ ایست بازرسی ثابت و سیار و یک هزار و ۶۰۰ گشت سیار در ۴ مرز کشور برای برقراری امنیت زائران اربعین حسینی مستقر شده‌اند.

او افزود: ناجا در اربعین حسینی ۵ ماموریت کاری را در دستور کار خود قرار داد که برقراری امنیت مرز‌ها و فعال‌سازی حوزه دیپلماسی مرزی از مهم‌ترین ماموریت‌های ناجا به شمار می‌روند.

سردار اشرفی بیان کرد: کنترل جمعیت در لایه‌های ورودی و خروجی مرز‌ها از دیگر ماموریت‌های یگان ویژه بوده و در ماموریت بعدی نیز برقراری امنیت محور‌های مواصلاتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: همچنین کنترل ترافیک توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام اربعین به خوبی انجام شده و کمترین مشکلات را در مرز‌های کشور شاهد بودیم.

این مقام انتظامی اذعان داشت: کارکنان ناجا در حوزه گذرنامه و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم نیز عملکرد خوبی را داشته و این خدمت تا پایان اربعین ادامه خواهد داشت.

سردار محمد شرفی ادامه داد: اکنون ۲ ماموریت راهبردی در حوزه پلیس پیشگیری تعریف شده که مدیریت لایه به لایه جمعیت زائران از مبدا تا مقصد و پایانه‌های مرزی و همچنین تامین امنیت محور‌های مواصلاتی مرز‌های استان را شامل می‌شود و به این منظور ۱۷۵ توقفگاه با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر پیش بینی شده که برای استراحت زائران استفاده می‌شود.

او تصریح کرد: در شبکه ریلی و فرودگاهی با توجه به افزایش رام قطار‌ها و همچنین توسعه فرودگاه‌های کشور تدابیر بیشتری برای کنترل جمعیت و برقراری امنیت آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان داشت: تاکنون هیچ مورد امنیتی در مرز‌های کشور مشاهده نشده و تردد زائران اربعین در امنیت کامل انجام می‌شود.

او اذعان داشت: در حال حاضر تعداد ورود و خروج زائران به تعادل رسیده است و از روز‌های آینده پلیس پیشگیری و سایر بخش‌های نیروی انتظامی طرح‌های خود را تغییر داده و تمام تمرکز خود را روی موضوع بازگشت زائران می‌گذارند.

سردار شرفی تصریح کرد: یکی از موارد مهم و در اولویت، کنترل بار زائران است که در پایانه‌های ورودی تمهیدات لازم صورت گرفته و به تناسب میزان جمعیت امکانات لازم در پایانه‌ها مستقر خواهد شد.

او افزود: همچنین اجرای طرح‌های انتظام بخشی نظیر برخورد با سد معبر‌ها، تکدی گری و هر مانعی که در مسیر بازگشت زائران است، در اولویت کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

امنیت در مرز‌های کشور برقرار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.