مرگ ۱۲۲ نفر از عابران پیاده در تصادفات رانندگی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۲۲ نفر از عابران پیاده ۶ ماهه نخست امسال در مازندران جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش داشت.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، گفت: ۱۲۲ نفر از عابران پیاده ۶ ماهه نخست امسال در حوادث رانندگی مازندران جان باختند که از این تعداد ۸۶ نفر مرد و بقیه زن بودند.

او افزود: آمار فوتی عابران پیاده در مازندران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش داشت.

عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ۶ ماه امسال را ۳۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۵ درصد کل تلفات حوادث رانندگی ۶ ماهه امسال عابران پیاده هستند.

او با اشاره به افزایش آمار کشته شدگان عابران پیاده در تمامی محور‌ها افزود: محور درون شهری با ۴۳ درصد افزایش بیشترین فوتی و بعد از آن برون شهری و راه روستایی با ۱۷ درصد رشد در آن به گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمار‌های موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با ۵۰ نفر، معادل ۴۱ درصد در گروه سنی ۶۱ سال به بالا و سنین کمتر از ۱۰ سال با ۸ نفر قرار دارند.

عباسی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان افزود: شهرستان‌های بابل با ۱۹ نفر، ساری با ۱۶ و آمل با ۱۳ بیشترین تعداد عابران فوت شده را در ۶ ماه امسال به خود اختصاص دادند و شهرستان‌های نکا، عباس آباد و رامسر هر کدام با ۲ فوتی عابرین پیاده گزارش نشده است.

او گفت: خرداد با ۲۸ نفر، مرداد با ۲۷ نفر و شهریور ماه با ۱۹ مورد بیشترین و فروردین ماه با ۱۵ مورد کمترین ماه‌هایی هستند که در آن فوتی به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۶۲ نفر در محل حادثه و بقیه در بیمارستان جان خود را از دست دادند، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/ س

افزایش ۲۷ درصدی مرگ و میر عابران پیاده در مازندران

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار