محمد پنجعلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکل فوتبال ایران کی‌روش و ویلموتس نیستند/ دیگر کشور‌ها اصولی کار کردند و ما پسرفت داشتیم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مشکل فوتبال ایران مربیان نیستند و باید به سراغ زیرساخت‌های مان برویم.

محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص ارزیابی اش از شکست ملی پوشان فوتبال مقابل تیم بحرین بیان کرد: نسبت به بازی اول مان مقابل تیم کامبوج بسیار ضعیف‌تر بازی کردیم هرچند که به نظر من بحرین با تیم کامبوج اصلا قابل مقایسه نبود. این نتیجه واقعیت فوتبال را ما را نشان داد. ما با کی روش هم نتایج ضعیفی مقابل برخی تیم‌های آسیایی مثل سوریه و دیگر تیم‌ها کسب کردیم.

مشکل فوتبال ایران کی‌روش و ویلموتس نیستند/ دیگر کشور‌ها اصولی کار می‌کنند و ما پسرفت داشتیم

از بازیکنان تیم ملی نباید ایراد گرفت

او ادامه داد: ممکن است مقابل برخی تیم‌ها در بازی‌های دوستانه به برتری برسیم یا حتی در جام جهانی، چون انتظار از تیم بالا است، به صورت دفاعی بازی کنیم و یک مساوی هم مقابل تیم‌های بزرگ کسب کنیم. اما موقعی که در بازی‌های آسیایی مقابل تیم‌های درجه دوم تن به شکست می‌دهیم، واقعیت فوتبال ایران مشخص می‌شود. به نظر من نباید از بچه‌های تیم ملی ایراد گرفت. همه جمعیت بحرین به ۲ میلیون نفر نمی‌رسد. البته بحرینی‌ها کار ناپسندی در حین پخش سرود ملی ایران انجام دادند. ما باید تجدید نظر کلی در خصوص تیم ملی کنیم.


بیشتر بخوانید: اقبالی: شکست تیم ملی کشورمان برابر بحرین فاجعه است


با سند سازی، خودمان را دارای فوتبال حرفه‌ای معرفی کردیم

پنجعلی درمورد تقابل هواداران کی روش و ویلموتس که پس از باخت تیم ملی در بین اهالی فوتبال به وجود آمده است، گفت: مشکل فوتبال ما که شخص مربی تیم ملی نیست. ما باید به این نتیجه و واقعیت برسیم که ایراد کار در تیم ملی، سرمربی نیست. مشکل ما تفکرات مان است. سال‌ها است که فوتبال مان دولتی شده است و همه جا با تقلب می‌گوییم که فوتبال مان حرفه‌ای است. سال‌ها است که این دورغ بزرگ را می‌گوییم و با سند سازی خودمان را دارای فوتبال حرفه‌ای معرفی می‌کنیم.

مشکل فوتبال ایران کی‌روش و ویلموتس نیستند/ دیگر کشور‌ها اصولی کار می‌کنند و ما پسرفت داشتیم

مشکل فوتبال ایران،کی‌روش و ویلموتس نیستند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نتایج مان همه چیز را مشخص می‌کند. کشوری که در عرصه ورزشی، خصوصا فوتبال این همه استعداد دارد، اما مقابل تیم‌های ضعیف متوقف می‌شود. این‌ها نشان می‌دهد که مشکل ما مربی نیست. کی روش مربی بزرگی بود، اما نتیجه نگرفتن تیم ملی نشان دهنده ضعف او و یا مربی دیگری نیست و ایراد ما در ساختار فوتبال مان است. اگر مردم من را به عنوان یک پیشکسوت قبول دارند، حرف من به صورت کلی این است. الآن جوانان ما که در صفحات مجازی مدام در حمایت و علیه کی روش و ویلموتس صحبت می‌کنند، باید به این موضوع بیشتر توجه داشته باشند که مشکل فوتبال ما سیستم مان است.


بیشتر بخوانید: ویلموتس: فرصت‌های زیادی را برابر بحرین از دست دادیم


پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درمورد زیرساخت‌های فوتبال کشورمان تاکید کرد: باشگاه پرسپولیس استادیومی ندارد که در آن مسابقه هایش را برگزار کند و مثل بقیه تیم‌ها بدهی‌های زیادی دارد. آن‌هایی هم که بدهی ندارند، درآمدزایی نمی‌کنند.

مشکل فوتبال ایران کی‌روش و ویلموتس نیستند/ دیگر کشور‌ها اصولی کار می‌کنند و ما پسرفت داشتیم

دیگر تیم‌های آسیایی در این سال ها اصولی کار کردند

پنجعلی درخصوص دیدار آینده تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم عراق بیان کرد: مسلما بازی سختی در پیش خواهیم داشت. من با تیم ملی ایران به جام جهانی آرژانتین رفتم. آن هم زمانی که فقط یک تیم از آسیا راهی جام جهانی می‌شد. شانس صعود تیم ملی به جام جهانی مثل الآن نبود، اما به راحتی راهی جام جهانی شدیم. ما در عربستان ۳ گل به آن‌ها زدیم و خدا بیامرز غلامحسین مظلومی هر ۳ گل را ما در آن بازی به ثمر رساند. اما واقعا الآن می‌توانیم چنین کاری بکنیم؟ خب مشخص است که دیگر تیم‌ها اصولی کار کرده اند.

فوتبال ایران سال‌هاست که پسرفت داشته است

او با انتقاد از نتیجه گیری فوتبال ایران در بخش ملی و آسیایی بیان کرد: فوتبال ما در دهه‌های اخیر پسرفت داشته است. اگر قرار است در مقدماتی جام جهانی هم یکی از ۴-۵ صعود کننده‌ آسیایی نباشیم که دیگر نباید حرفی از فوتبال بزنیم. در بازی‌های آسیایی ملی و باشگاهی هم چندین سال است که نتیجه نمی‌گیریم. سال‌های زیادی از قهرمانی تیم‌های باشگاهی مان در رقابت‌های آسیایی می‌گذرد. چند سال از قهرمانی پاس در آسیا می‌گذرد؟ نهایتا هم توانستیم به فینال این رقابت‌ها در این سال‌ها برویم.

مشکل فوتبال ایران کی‌روش و ویلموتس نیستند/ دیگر کشور‌ها اصولی کار می‌کنند و ما پسرفت داشتیم


بیشتر بخوانید: کلمبیایی‌ها خواستار اخراج کی روش شدند


وقتی زمین چمن مناسب نداریم، چرا میلیاردها تومان به مربیان خارجی می‌دهیم؟

او با تاکید بر ایراد‌های ساختاری اظهار کرد: باز هم می‌گویم که مشکل فوتبال ما مربی‌ها نیستند. مشکل ما مدیریت و زیرساخت‌ها است. مدیریت دولتی در فوتبال منسوخ شده است. نباید دولت ۴۰- ۵۰ میلیارد تومان به مربیان خارجی بدهد وقتی که یک چمن مناسب برای بازی‌های مان نداریم. آکادمی‌های فوتبال وجود ندارد. در ایران نتیجه گرایی این مشکلات را به وجود آورده است تا مدیران بتوانند دوران خود را پایدار کنند. روی تیم‌های پایه سرمایه گذاری نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات محمد پنجعلی پس از شکست تیم ملی فوتبال مقابل بحرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۱۳:۲۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
اینقدر شعار ندهید بخدا فوتبال با همین زمینهای خاکی هم میشود ادامه داد
تواین مملکت دلسوز به عمل میخواهد نه به شعار
در ظاهر.....
در غیاب انکار .... میکنن
انشا الله روزی در این مملکت دروغ سنج کشف شود انزمان همه میفهمن مومن کیست و ظالم کیست..... یاخدا
آخرین اخبار