مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰؛

اوج گیری دوباره ایتالیا با مانچینی/ آلمان و فرانسه دور از انتظار ظاهر شدند

مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ درحالی برگزار می‌شود که تیم‌های اروپایی می‌کوشند جواز حضور در این مسابقات را کسب کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از بازی‌های پر فشار و جذاب لیگ‌های اروپایی بازیکنانی که به تیم ملی خود دعوت شده بودند، راهی مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ شدند تا کشورشان جواز حضور در این مسابقات را کسب کند. برای ما ایرانی‌ها هم رقابت کریستیانو رونالدو برای شکستن رکورد تعداد گل زده ملی با علی دایی حائز اهمیت بود.

طی این ۲ هفته برگزاری مسابقات بعضی از نتایج قابل پیش‌بینی ولی بعضی از نتایج غیر قابل انتظار بود.

در این یادداشت نگاهی به گروه‌های این مسابقات و نتایج بدست آمده خواهیم داشت.

گروه A:
انگلیس در حالی از رقیب خود جمهوری چک برای کسب رتبه اول شکست خورد که نقد‌ها به خود گرت ساوتگیت و تیمش وارد شد، اما با توجه به نتایج گذشته و برد ۶ بر صفر برابر مونتنگرو صعود خود را تقریبا قطعی کرده است؛ و از طرفی جمهوری چک رقابت سختی با کوزوو برای کسب سهمیه دارد.

///یورو 2020

گروه B:
در این گروه اوکراین با سرمربیگری اسطوره افسانه‌ای میلانی‌ها شوچنکو با شکست پرتغال صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد پرتغال نیز از این گروه صعود خواهد کرد. لازم به ذکر است که در این هفته رونالدو به تالار بازیکنانی که بالای ۷۰۰ گل در فوتبال زدند پیوست و به نظر می‌رسد رکورد تعداد گل در تیم ملی که سال‌ها در اختیار علی دایی بود را بشکند.

///یورو 2020

گروه C:
 یکی از گروه‌های جذاب این دوره با حضور تیم‌هایی مثل آلمان، هلند و ایرلند شمالی گروه c است که در حال حاضر هلند به علت برد در خانه حریف (آلمان) در رتبه اول قرار دارد و آلمانی که شادابی سال‌های قبل خود را ندارد در رتبه دوم. باتوجه به کیفیت بازیکنان و نحوه‌ بازی ۲ تیم آلمان و هلند به نظر نمی‌رسد ایرلند شمالی برای آن‌ها دردسر ساز شود.

///یورو 2020

گروه D:
در این گروه شانس سوئیس برای صعود بیشتر از بقیه تیم هاست و بازی آخر بین دانمارک و ایرلند که در ۱۸ نوامبر برگزار می‌شود تیم بعدی صعود کننده را مشخص می‌کند.
ایرلندی که با نتیجه ۲ بر صفر از سوئیس شکست خورد و دانمارکی که به شدت تیم آماده‌ای است.

///یورو 2020

گروه E:
در گروهی که کرواسی نایب قهرمان جام جهانی صدر نشین است هیچ چیز معلوم نیست و امکان صعود مجارستان، اسلواکی و ولز وجود دارد. ولزی که با سرمربیگری رایان گیگز در رتبه چهارم است و نتایج خوبی کسب نکرده است و فقط می‌توان به مساویشان در خانه با کرواسی اشاره کرد.

///یورو 2020

گروه F :
در حالی اسپانیا این هفته هفتمین صعود پیاپی خود به این مسابقات را که برای تاریخ لاروخا بی سابقه است جشن گرفت و جدال سوئد و رومانی تعیین کننده دیگر تیم صعودکننده خواهد بود.
اسپانیا به همراه ایتالیا، بلژیک، دانمارک و اوکراین تا به این جا تیم‌های بدون شکست این مرحله هستند.

///یورو 2020

گروه G:
لهستان در این گروه با درخشش فوق ستاره خود یعنی رابرت لواندوفسکی در رتبه اول و صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرده است و به احتمال خیلی زیاد اتریش تیم دوم و صعود کننده این گروه است.

///یورو 2020

گروه H:
در این گروه قهرمان جام جهانی در رتبه دوم است و تیم پر حاشیه ترکیه در مقام اول ایستاده است. یک سری شایعاتی به گوش می‌رسید که تیم ملی ترکیه به علت رفتار سیاسی که در ۲ بازی آخر خود که در مقابل فرانسه و آلبانیا انجام داده بود مورد توبیخ یوفا قرار گیرد که با توجه به رفتار‌های قبلی و سیاست‌های این اتحادیه به نظر نمی‌رسد دخالتی انجام دهد و در صورت بررسی به توبیخ کتبی یا مالی بسنده می‌کند.
در ادامه تیم ایسلند در این گروه شانس کمی برای صعود دارد.

///یورو 2020

گروه I:
تنها گروهی که در حال حاضر ۲ صعود کننده قطعی دارد همین گروه است، تیم بلژیک با ۸ بازی و ۸ برد و روسیه با ۷ برد و یک باخت جواز صعود به مرحله بعد را کسب کردند.
از نکات جالب این گروه می‌توان به تیم سن ماریو اشاره کرد که هنوز موفق به گلزنی نشده است و ۴۳ گل خورده دارد.

///یورو 2020

گروه J:
در گروه آخر ایتالیایی که به نظر میاید دوران افول خود را پشت سرگذاشته است و با تعویض مربی و اضافه کردن بازیکنان جوان به این تیم تحولی عظیم پیدا کرده است، همانند بلژیک تمام امتیاز‌های ممکن را بدست آورده و در قامت یک مدعی پا به مسابقات میگذارد از طرف دیگر به نظر میاید فنلاند برای بار اول در تاریخ خود طعم رسیدن به مسابقات یورو را بچشد.

///یورو 2020

تاکنون تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا, بلژیک، روسیه،لهستان،اوکراین و اسپانیا صعودشان به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ قطعی شده اما باید توجه داشت که مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ پلی آف هم دارد.

در مرحله پلی آف نیز ۱۶ تیم با توجه به نتایجشان در لیگ ملت‌های اروپا انتخاب و ۴ تیم از این طریق وارد بازی‌های اروپایی می‌شوند.

تیم‌هایی که احتمال صعودشان در پلی آف تاکنون مشخص شده به شرح زیر است:
سوئیس، بوسنی و هرزگووین، اسکاتلند، گرجستان، ایسلند، ولز، نروژ، مقدونیه شمالی، اسلواکی، صربستان، کوزوو، رومانی، ایرلند شمالی، بلغارستان و بلاروس.

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار از مسابقات یورو ۲۰۲۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار