بهره برداری از ۳۰ کیلومتر بزرگراه فسا داراب تا پایان امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری از ۳۰ کیلومتر بزرگراه فسا داراب تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور در بازدید از محور‌های جنوب شرق استان فارس و شهرستان فسا با بیان اینکه تعداد بسیار خوبی طرح راهسازی در استان فارس فعال و در دست اجرا است، افزود: در حال حاضر در استان فارس بالغ بر ۲۲ طرح راهسازی، بزرگراهی و راه اصلی در قالب ۵۶ پروژه با ۲۲۰۰ کیلومتر مسیر در سطح کل استان در دست اجرا است.

او افزود: از این مسیره‌ها تاکنون ۱۰۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷۰۰ کیلومتر در دست اجرا است و ما بقی نیز در دست مطالعه است و به محض اینکه مطالعات آن‌ها به پایان برسد به مناقصه گذاشته می‌شوند.

خادمی با بیان اینکه استان فارس به واسطه نقش محوری که در حمل و نقل و هم به لحاظ وسعتی و هم از لحاظ جمعیتی، حلقه ارتباطی با بنادر جنوب کشور است افزود: این استان جزء استان‌های با اولویت حمل و نقل کشور محسوب میشود.

او در بازدید از محور شیراز – فسا – داراب – گهکم گفت: محور شیراز – فسا – داراب گهکم یکی از محور‌های ارتباطی مهم به بندر عباس و همچنین بنادر در جنوب کشور می‌باشد که از سمت شیراز به سمت فسا که این مسیر از شیراز تا فسا به صورت بزرگراهی به اتمام رسیده و زیر عبور است از فسا نیز به سمت داراب که حدودا ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد نزدیک به ۵۰ کیلومتر آن نیز به اتمام رسیده و به بزرگراه تبدیل شده است.

او بیان ساخت: ۵۲ کیلومتر باقی مانده بزرگراه فسا – داراب خوشبختانه در دست اجرا است و نزدیک به ۱۲ کیلومتر آن به مناقصه نرفته که به زودی امیدواریم با تامین اعتبارات لازم به مناقصه گذاشته شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های کشور در خصوص محور فسا به سمت جهرم نیز افزود: محور فسا به سمت جهرم نزدیک به ۷۰ کیلومتر است ه در دو قطعه در دست عملیاتی اجرایی است که امیدواریم با تزریق منابع مالی و قیر در این دو قطعه عملیات اجرایی را تسریع کنیم و سال آینده تخصیص مالی بهتری را به این پروژه اختصاص خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص دو پروژه بزرگراهی در شهرستان فسا گفت: دو پروژه بزرگراهی مهم در شهرستان فسا داریم که یکی محور شیراز – فسا و داراب که به سمت بنادر جنوب کشور میرود و یکی دیگر نیز محور فسا که به سمت استهبان – نیریز و نهایتاً به سمت استان کرمان می‌رود و خوشبختانه هر دو محور چهار خطه شدن آن در برنامه وزارت راه و شهرسازی می‌باشد و عملیات اجرایی آن نیز با روند خوبی پیش میرود.

بازدید از زیر گذر سه راهی قمپ آتشکده با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی که به دلیل عدم پرداخت مطالبات پیمانکار و عدم وجود علائم ایمنی حدود یکسال است که تعطیل شده، بازدید از زیر گذر بانیان و باند دوم مسیر فسا داراب حدفاصل روستای هارم به نوبندگان که ۱۲ کیلومتر طول دارد که به علت کمبود قیر این پروژه نیز تعطیل شده و بازدید از محور فسا جهرم حدفاصل روستای صحرا رود به سنان از برنامه‌های سفر معاون راه و شهرسازی کشور بود.

جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این سفر با پیگیری‌هایی که صورت گرفت قیر مورد نیاز قطعه دوم بزرگراه فسا داراب حدفاصل روستای هارم تا شهرنوبندگان به طول ۱۲ کیلومتر و ۶ کیلومتر فسا به سمت جهرم تخصیص داده شده و با اتمام آسفالت این دو پروژه تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/م 

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان فسا

برچسب ها: عمران ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.