امیر حاتمی در جمع خبرنگاران:

هواپیمای آموزشی یاسین به طور کامل بومی است/ تامین نیاز آموزشی پیشرفته نیروی هوایی ارتش

وزیر دفاع گفت: طراحی و ساخت کامل و آزمون‌های این هواپیما به طور کامل در سازمان صنایع هوایی و در داخل کشور انجام شده است.

هواپیمای آموزشی یاسین به طور کامل بومی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز پنجشنبه در مراسم رونمایی از هواپیمای آموزشی ایرانی یاسین و در جمع خبرنگاران گفت: این کار یک اقدام و عمل بسیار بزرگ در سال رونق تولید بود که امروز اتفاق افتاد. این کار را به فرمانده معظم کل قوا و ملت ایران و تمام افرادی که از آن حمایت کردند تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: این هواپیما یک نیاز واقعی نیروی هوایی بود که به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اعلام شد. این کار در یک مدت بسیار خوب از ایده تا محصول زمان خالصی که استفاده شده در حدود  ۶ سال با هماهنگی و مشارکت کامل نیروی هوایی ارتش انجام شده است.

وزیر دفاع اظهار کرد: نیروی هوایی یک نیاز را در مرحله آموزش پیشرفته داشت و این نیاز را به سازمان صنایع دفاع اعلام کرد. طراحی و ساخت کامل و همچنین آزمون های این هواپیما به طور کامل در سازمان صنایع هوایی و در داخل کشور انجام شده که یک اقدام منحصر به فرد و بسیار ارزشمند برای کشورمان است.

بیشتر بخوانید: جت آموزشی و پیشرفته تمام ایرانی «یاسین» رونمایی شد 

او افزود: این هواپیما با مشخصات خود نیاز آموزشی نیروی هوایی را تامین می‌کند. این هواپیما با طول بال ۱۰ متر، مساحت بال ۲۴ متر، کابین دو سطح که استاد در قسمت بالاتر و شاگرد در قسمت پایینی قرار می‌گیرد و مراحل آموزش را به طور کامل طی کند.

وزیر دفاع گفت: موتور این هواپیما هم دو موتور ساخت داخل و همه تجهیزات آن از جمله الکترونیک، آویونیک، بدنه، موتور و صندلی پران بومی و دارای ویژگی‌های خوب است که آن را با یک هواپیمای پیشرفته روز جت آموزشی قابل مقایسه می‌کند.

انتهای پیام/

سخنان وزیر دفاع درباره جت آموزشی یاسین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار