حجت الاسلام آزادی‌خواه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تردد زائران حسینی در مرزها مشکلی ندارد/ بعد از مراسم اربعین به نوع خدمات بیمه ورود می‌کنیم

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: وضعیت مرزها، چه به لحاظ ورود و چه خروج زائران از سوی کشورمان دچار مشکل خاصی نیست.

تردد زائران اربعین در مرزها مشکلی ندارد/ بعد از مراسم اربعین به نوع خدمات بیمه ورود می‌کنیمحجت الاسلام احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح وضعیت زائران طی برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) گفت: برای بررسی این موضوع، جلسات متعددی با ستاد اربعین برقرار شده و افرادی غیر از نمایندگان مجلس جهت ارزیابی اوضاع با حضور در مسیر حرکت و مرز‌های کشور، گزارش‌هایی را مخابره کرده‌اند.

او ادامه داد: ازدحام بسیار زیادی در مرز‌های کشور به خصوص مرز مهران وجود دارد که البته این شلوغی با حرکت روان همراه است؛ چراکه فرآیند سیاسی در حال اجرا بوده و حذف روادید، سرعت خروج از مرز را بیشتر کرده است.

آزادی‌خواه افزود: وضعیت مرزها، چه به لحاظ ورود و چه خروج زائران از سوی کشورمان دچار مشکل خاصی نیست و امسال مسائلی مانند بازار سیاه حمل و نقل و... وجود ندارد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با بیان اینکه مشکلات بسیاری در آن سوی مرز‌ها وجود دارد، تصریح کرد: مشکلاتی از لحاظ جاده‌ای، بهداشتی و... به ویژه از سوی نجف به مرز مهران در کشور عراق وجود دارد که البته از نجف تا کربلا مسائل این چنین نیست.

بیشتر بخوانید: حذف ویزا،مهمترین اقدام دولت برای مراسم اربعین

او درباره موضوع بیمه زائران با بیان اینکه برای من این مسئله هنوز حل نشده است، یادآور شد: اگرچه ستاد اربعین در جلسه با فراکسیون حج و زیارت درباره کم کردن رقم بیمه و تعهدات بیمه توضیحاتی را ارائه کرد، اما مسائلی که به صورت مصداقی دنبال شده است، مانند وضع رسیدگی به مصدومان، در مواردی بیمه به خوبی ورود کرده و البته برای بعضی هم چنین نبوده است.

آزادی‌خواه در پایان تأکید کرد: پس از اربعینِ هر سال، جلسات بررسی برگزار می‌شود که حتما درباره نوع خدمات بیمه ورود خواهیم کرد؛ همچنین وضع بیمه با وجود خدمات خوب و مناسب صورت گرفته، رضایت بخش نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار