انتقال هزار نیروی آمریکایی از سوریه به عراق برای مبارزه با داعش!

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد تمامی نظامیان این کشور که از سوریه خارج می‌شوند برای مبارزه با داعش (!) به عراق می‌روند.

انتقال هزار نیروی آمریکایی از سوریه به عراق برای مبارزه با داعش!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه از داخل یک هواپیمای نظامی اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود همه نزدیک به یک هزار نیرویی که از شمال سوریه خارج می‌شوند، به غرب عراق انتقال یابند تا به عملیات علیه گروه تکفیری-صهیونیستی داعش ادامه دهند و به دفاع از عراق کمک کنند (!).

اسپر در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: «خروج آمریکا از شمال شرقی سوریه به سرعت ادامه دارد... ما درباره چندین هفته صحبت می‌کنیم نه چندین روز».

وی گفت: «طرح عملیاتی فعلی این است که این نیرو‌ها در غرب عراق مستقر شوند».


بیشتر بخوانید: وزیر دفاع آمریکا از ادامه خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه خبر داد


پیش از این نیز وزیر دفاع آمریکا گفته بود ارتش این کشور کماکان به خروج «توام با تامل» از شمال شرق سوریه ادامه می‌دهد.

ترکیه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. 

در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی در عراق هستند. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱ نظامیان خود را از عراق خارج کرد، اما در سال ۲۰۱۴ به بهانه حمله داعش به عراق و مبارزه با تروریسم آنها را مجدداً به این کشور بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
ملت عراق بیدار شید و از ننگ حضور نظامیان آمریکایی خودتان را نجات دهید و خواب را از آنها بگیرید در غیر اینصورت آنها خواب و آرامش را از شما می گیرند و تبدیل به برده می شوید.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۰۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
هی اسپر "یانکی"خودتی: نه مردم فهیم و غیور عراق شما از سوریه ارتش سنتکام آمریکا را به عراق کوچ دادید فقط به بهانه اینکه با داعش مبارزه کنید و این در حالی است که در عصر ترامپیسم جهان بین الملل با صدای رسای ترامپ که اعلام کرد اوباما و هیلاری بودند که داعش را تولید و تجهیز و اعزام به منطقه خاورمیانه و غرب آسیا کردند....پس چگونه؟ کسانیکه توسط شما ایجاد شدند و آموزش دیدند و تجهیز شدند و اعزام شدند آن هم با 110 ملیت جهانی حالا راضی به قلع و قمع آنها شده اید؟! و می خواهید با آنها مبارزه کنید؟! اگر نیت شما مبارزه است پس چرا؟؟ هزاران مرد و زن خطرناک داعشی را از شمال سوریه هنگام حمله ترکیه فراری و نجات دادید و در کنار پایگاههای آمریکا در عراق برایشان زایشگاههای امن و امان موالید داعش را مهیا کردید؟! این کار شما برای احیاء نسل در حال انقراض داعش(در سوریه و عراق) توسط ایجاد زایشگاه در کنار پایگاههای امن بوسیله پدران و مادران خطرناک داعشی تحت پوشش ارتش سنتکام آمریکا کاملاً "مبارزه با داعش توسط تفنگداران آمریکائی را تحت الشعاع قرار میدهد حقیقتاً واقعیت چیست؟ حمایت و تولید موالید و احیاء نسل داعش تحت پوشش؟!! و یا مبارزه با داعش؟!! به هر کدام که متمسک می شوید آن یکی را نقض میکنید و تحت الشعاع قرار میدهید نیت واقعی شما آمریکائیها و اروپائیها چیست؟!...........اگر شما و ترکیه در یک سناریوی طراحی شده و برنامه ریزی شده در یک تقسیم کار با همدیگر در کار سوریه و عراق دخالت نمی کردید تا بحال ریشه داعش توسط این دو کشور در حال خشکیده شدن بود ودیگر اثری از داعش باقی نمی ماند که کسی بخواهد ادعای مبارزه با آن را داشته باشد و بر سر مردم منطقه منت بگذارد.......
Iran (Islamic Republic of)
م.ه.د.ی
۰۷:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
شماها آمریکایی ها غاصبید، نمیدونم چی به خورد عقل ناقص شما دادن که توانستند شما را به این منطقه بیاورند.
شماها فقط برای خونریزی و غارت آمده اید.
میدونید چرا شماها را به عراق میفرستند، زیرا در وسط منطقه ی درگیری بودید.
انشااله در آینده ی نزدیک اسمی از شما و کشور شما دیگر وجود نخواهد داشت.
خواهیم دید که شما با این همه بمبهای نسل کشنده ،هیچ غلطی نمیتوانید انجام دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
هزار نیرو در برابر 20 میلیون یعنی هیچ .
آخرین اخبار