ورود ۲۵۵ میلیون مترمکعب آب به سد‌های خراسان شمالی / رهاسازی ۲۱۶ میلیون مترمکعب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بیش از ۲۵۵ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های استان شده و بیش از ۲۱۶ میلیون مترمکعب آب نیز با اهداف مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و مدیریت و کنترل سیلاب‌های بهاره از مخازن سد‌های استان رهاسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: تا پایان شش ماه نخست امسال برای اجرای طرح‌های مدیریت منابع آب استان بیش ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که بیش از ۷۵ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات مصوب سال مالی گذشته نیز در شش ماه نخست امسال برای طرح‌های عمرانی مدیریت منابع آب استان هزینه شده است.

مرتضوی علاج بخشی سد بیدواز، آغاز عملیارت اجرایی سد دربند، تکمیل عملیات اجرایی سد و شبکه آبیاری چندیر و سومبار و سد گلمندره و همچنین احداث آبگیر شناور موقت آب‌رسانی به شهر بجنورد، بند انحرافی و کانال انتقال آب کوشکی ترکمن از مهم‌ترین طرح‌های مدیریت منابع آب در دست اجرای شرکت برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: در نیمه نخست امسال ۱۲۹۴ مورد تخلف در حریم و بستر رودخانه‌های استان شناسایی و برای ۹۱۴ متخلف اخطاریه صادرشده است.

او افزود: در این مدت بیش از ۲۹ هکتار از بستر رودخانه‌ها آزادسازی و بیش از ۲۷ کیلومتر از مسیل‌ها و رودخانه‌های مهم لایروبی و بازگشایی‌شده است.

مرتضوی گفت: انسداد ۳۷ حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت ۱۵۷ حلقه چاه در نیمه نخست امسال، صرفه‌جویی بیش از هشت میلیون و ۴۵۰ هزار مترمکعب را به همراه داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بیش از ۲۵۵ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های استان شده و بیش از ۲۱۶ میلیون مترمکعب آب نیز با اهداف مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و مدیریت و کنترل سیلاب‌های بهاره از مخازن سد‌های استان رهاسازی شده است.

مخازن سد‌های استان درمجموع توان ذخیره‌سازی بیش از ۲۳۴ میلیون مترمکعب آب رادارند.

انتهای پیام/ ر

ورود ۲۵۵ میلیون مترمکعب آب به سد‌های خراسان شمالی / رهاسازی ۲۱۶ میلیون مترمکعب

برچسب ها: آب منطقه ای ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.