ترامپ از میزبانی سران گروه هفت در ملک شخصی‌اش منصرف شد

رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری اجلاس آتی گروه هفت در ملک شخصی‌اش در سواحل «میامی» فلوریدا منصرف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک رشته پیام توئیتری از تصمیم خود برای برگزاری اجلاس آتی گروه هفت در ملک شخصی‌اش در سواحل «میامی» فلوریدا عقب‌نشینی کرد.

ترامپ در این پیام توئیتری ضمن تعریف از ملک شخصی‌اش در میامی و پرداختن به جزئیات آن نوشت: «فکر می‌کردم که با استفاده از ترامپ نشنال دورال [نام ملک شخصی ترامپ] در میامی برای میزبانی سال آینده از سران گروه هفت کار خوبی برای کشورم انجام می‌دهم. این ملک بسیار بزرگ است، به اندازه ۱۰۰ هکتار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی میامی. سالن‌های بزرگی دارد و هر هیات اعزامی ساختمان ۵۰ تا ۷۰ واحدی خود را می‌تواند داشته باشد».

او در ادامه این توئیت نوشت: «این گزینه خوبی بود. من اعلام کردم حاضرم این کار را بدون دریافت سود و یا حتی در صورتی که قانون اجازه دهد، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای برای آمریکا انجام دهم. اما طبق معمول رسانه‌های دشمن و دموکرات‌ها دیوانه شدند.»

ترامپ در توئیت دیگری ادامه داد: «بنابر این با توجه به خصومت غیرمنطقی دموکرات‌ها و رسانه‌های دیوانه، ترامپ نشنال دورال در میامی را به عنوان میزبان نشست گروه بیست در سال ۲۰۲۰ در نظر نمی‌گیرم. ما بررسی سایت‌های دیگری از جمله کمپ دیوید را آغاز کرده‌ایم. متشکرم!»

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد به پیشنهاد دونالد ترامپ، ملک شخصی او در میامی به عنوان محل برگزاری نشست گروه بیست در سال ۲۰۲۰ انتخاب شود. این پیشنهاد واکنش تند دموکرات‌ها و رسانه‌های جمعی را به دنبال داشت. آن‌ها اعلام کردند این پیشنهاد به معنای سوء استفاده ترامپ از موقعیت ریاست جمهوری است است و نقض قانون ممنوعیت کسب درآمد است.

«میک مولوانی» سرپرست کارکنان کاخ سفید گفته بود ترامپ این ملک را با هزینه تمام‌شده در اختیار دولت قرار می‌دهد که به معنای نصف شدن هزینه برگزاری نشست سران گروه هفت است.

در پی اعلام پیشنهاد ترامپ، دموکرات‌های کنگره به دلیل نقض قانون ممنوعیت کسب درآمد مقامات دولت آمریکا از دولت‌های خارجی شکایتی را علیه ترامپ تنظیم کردند. به عقیده آنها، استفاده از ملک شخصی رئیس جمهور آمریکا برای این نشست نمونه‌ای بارز از فساد اوست.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها به سوءاستفاده از قدرت خود برای منافع شخصی متهم شده است.

چهل و ششمین نشست سران کشور‌های عضو گروه هفت قرار است ژوئن سال آینده در آمریکا برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
گفت حقوق نمیخواهم .پولدار هستم .بعد 102 میلیون دلار هزینه گلف اش شد که در زمین گلف خودش هزینه کرد .به جیب خودش ریخت
آخرین اخبار