پنج مدرسه خیری در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: پنج مدرسه خیری با۱۲ کلاس درس در بخش نصرت آباد زاهدان و میرجاوه به بهره‌برداری رسید.

پنج مدرسه خیری در سیستان و بلوچستان افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا سرحدی نیا سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهار مدرسه خیری با ۱۱ کلاس درس در روستا‌های نورآباد، سنگرآباد، حیدرآباد و مجیدآباد بخش نصرت آباد زاهدان با اعتبار بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد آموزشی به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: همچنین یک مدرسه با زیربنای ۳۵ متر مربع و اعتبار بیش از ۵۰ میلیون تومان در روستای خیرآباد دره گیابان میرجاوه افتتاح شد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این مدارس به همت موسسه خیریه «مهرگیتی تهران» تقدیم آموزش و پرورش این استان شد.

او با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و این نهاد برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بر دارد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با وی مشارکت می‌کند.

سرحدی نیا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

او  بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

افزون‌بر ۷۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی۹۸-۹۹ در ۶ هزار و ۶۰۰ مدرسه با ۴۰ هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

انتهای پیام/ع

ساخت  مدرسه خیری در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار