ابراز نگرانی نمایندگان بخش خصوصی؛

اعمال عوارض صادراتی فرآورده های کشاورزی منجر به کاهش صادرات می شود

نمایندگان بخش خصوصی، از احتمال وضع عوارض صادراتی بر محصولات کشاورزی و لبنی به دلیل امکان کاهش صادرات ابراز نگرانی کردند.

اعمال عوارض صادراتی فرآورده های کشاورزی منجر به کاهش صادرات می شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اتاق تهران، نمایندگان بخش خصوصی، از احتمال وضع عوارض صادراتی بر محصولات کشاورزی و لبنی ابراز نگرانی کردند.

در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، فعالان اقتصادی با انتقاد از تصمیم احتمالی برای تعیین عوارض صادرات روی فرآورده‌های کشاورزی، مصوب کردند که در نامه‌ای اعتراضی از سوی اتاق تهران به وزارت جهاد کشاورزی، این رویکرد را خلاف قوانین و مقررات حاکمه اعلام خواهند کرد و در صورت تعیین عوارض، صادرات بخش کشاورزی در شرایطی که تحریم‌ها فشار حداکثری بر تجارت خارجی ایران وارد کرده‌است، متوقف خواهد شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست گفت: این پیشنهاد در این وزارتخانه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است که بر اساس آن بر صادرات برخی فرآورده‌ها از جمله شیرخشک و محصولات لبنی عوارض وضع می‌شود.

حسن رکنی افزود: وزیر جهاد کشاورزی با تعیین عوارض صادراتی روی فرآورده‌های کشاورزی و غذایی، موافق نیست، اما در این وزارتخانه تلاش زیادی برای اعمال این عوارض در جریان است.


بیشتر بخوانید: ارتقای سطح آگاهی جامعه تجاری منجر به رشد صادرات کشور می‌شود


وی گفت: در صورت اعمال عوارض صادراتی، تجارت محصولات کشاورزی بار دیگر تجربه تلخ سال‌های گذشته را مرور خواهد کرد و صادرات این بخش به شدت کاهش خواهد یافت.

رکنی افزود: در سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن محصولات لبنی از ایران به بازار‌های هدف صادرات شد و این در حالی است که همچنان بازار این فرآورده‌ها در خارج از کشور خواهان محصولات ایرانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
به چه قیمتی صادر می کنید

اول بازار وقیمت داخل رو کنترل کنید بعد فکر صادرات باشید

مثل سال گذشته نباشد که بواسطه صادرات نا متوازن قیمت گوجه تا10هزار تومان رفت و عده ای یک شبه از یک هکتار گوجه فرنگی 300میلیون تومان عایدشان شد ولی کارمند وکارگر بیچاره هیچ
آخرین اخبار