ترامپ: اردن و اسرائیل از ما خواستند بخشی از نیرو‌های خود را در سوریه نگه داریم

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران درباره حضور نیروهای این کشور در سوریه مسائل جدیدی بیان کرد.

ترامپ: اردن و اسرائیل از ما خواستند بخشی از نیرو‌های خود را در سوریه نگه داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست کابینه به خبرنگاران گفت اردن و رژیم صهیونیستی از وی خواسته‌اند تعداد محدودی از نیرو‌های آمریکایی را در خاک سوریه نگه دارد.

ترامپ افزود: من فکر نمی‌کنم (حضور نیرو‌های آمریکا در سوریه) ضروری باشد مگر برای حفظ امنیت نفت در بخش دیگر، اما ما امنیت نفت را تامین کردیم و دلیل دیگر، منطقه‌ای که اسرائیل و اردن از ما خواسته‌اند تعداد اندکی نیرو در آنجا نگه داریم بخش کاملا متفاوتی از سوریه است، نزدیک اردن و اسرائیل. ما نیرو‌های اندکی آنجا داریم و ما امنیت نفت را تامین کرده‌ایم. به جز این دلیل دیگری (برای حضور در سوریه) وجود ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این مدعی شد نظامیان خارج شده این کشور از سوریه به صورت موقت در عراق مستقر می‌شوند اما سرانجام به خانه باز خواهند گشت.

ترکیه هفدهم مهر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اشغالگرهای کثیف
آخرین اخبار