پیش‌بینی برداشت ۲۰۰ تن محصول پسته ازباغات بادرود

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت:برداشت محصول پسته از باغات بارور بادرود آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می شود بالغ بر ۲۰۰ تن محصول خشک و با کیفیت از مزارع بادرود برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،عبدالرضا مهدی بادی مدیر جهاد کشاورزی نطنز با بیان اینکه باغات پسته در منطقه کویری بادرود واقع شده است، اظهار کرد: برداشت محصول پسته از باغات بارور بادرود آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۰۰ تن محصول خشک و با کیفیت از مزارع بادرود برداشت شود.

او افزود: سطح زیرکشت باغات پسته این شهرستان بیش از ۱۰۰۰هکتار است که حدود ۷۰۰ هکتار از آن نهال بوده و در سال‌های آینده به باردهی خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز با بیان این که در چند سال اخیر ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان کم آب یکی از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی نطنز بوده است، افزود: به همت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی نطنز، مرکز خدمات کشاورزی بادرود و همچنین کارشناسان شرکت‌های زراعی کلاس‌های آموزشی متنوعی برای تشویق کشاورزان برای کشت محصولات کم آب در این سال‌ها برگزار شده است.

مهدی بادی تصریح کرد: سطح زیرکشت پسته در پنج سال اخیر در کل شهرستان از ۳۰۰ هکتار به بیش از یک‌هزار هکتار رسیده و از آنجایی که این محصول کم آب و با صرفه است جایگزین خوبی برای محصولات پر آب شده و کشت آن با استقبال کشاورزان و به‌ویژه کشاورزان بادرودی روبه‌رو شده است.

او افزود: بیشترین ارقام کشت شده در این منطقه گرمسیری از نوع کله قوچی، احمد آقایی، فندقی و اکبری است که پس از فرآوری و بسته بندی روانه بازار مصرف در شهر‌های رفسنجان، تهران، اصفهان و قم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز با اشاره به اشتغال فصلی ۴۰۰ نفر در فصل برداشت محصول بیان کرد: پسته نسبت به شرایط نامساعد محیطی از جمله شوری و کم‌آبی مقاوم است و در صورت گرده افشانی، تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با آفات محصول قابل قبولی تولید خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

برداشت محصول پسته از باغات بارور بادرود

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.