سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر:

حضور لژیونرها در اردو ضروری است/ استرالیا و ژاپن حریفان اصلی ما هستند

میرعظیمی گفت: در تلاش هستیم که هر چه سریع‌تر لژیونرها به اردو تیم ملی اضافه شوند تا هماهنگی‌های لازم بین ملی پوشان ایجاد شود.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، مازیار میرعظیمی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: با توجه به اینکه بازیکنان لژیونر تیم ملی در حال حاضر در باشگاه‌های خود مشغول بازی هستند،  اردو را با بازیکنان داخلی برگزار کردیم تا عملکرد دیگر ورزشکاران را مورد ارزیابی قرار دهیم.

او ادامه داد: پیش از بازگشت بازیکنان لژیونر یک اردو دیگر هم با بازیکنان داخلی خواهیم داشت تا سطح آمادگی ورزشکاران کاهش پیدا نکند و پس از آن و با حضور تمام بازیکنان اردو‌های تیم ملی را ادامه خواهیم داد.

میرعظیمی افزود: در مورد زمان بازگشت لژیونر‌ها فدراسیون مکاتباتی را با باشگاه‌های آن‌ها داشته است و در تلاش هستیم که هر چه سریع‌تر این بازیکنان به اردو تیم ملی اضافه شوند تا هماهنگی‌های لازم بین ملی پوشان ایجاد شود.

او درباره مسابقات آسیا و اقیانوسیه عنوان کرد: در این دوره از رقابت‌ها تیم‌ها بر اساس قدرت فنی به ۲ گروه تقسیم شدند و ۶ تیم ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، چین و تایلند در گروه A و ۸ تیم دیگر در گروه B به صورت دوره‌ای به رقابت می‌پردازند. نهایت دو تیم اول از گروه B با ۶ تیم گروه A به صورت حذفی دیدار خواهند کرد تا وضعیت ۴ تیم اول و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مشخص شود.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: ما به حریفان تیم ملی در این رویداد احترام می‌گذاریم، اما تمام تلاش مان را به کار می‌گیریم تا با عبور از سد آن‌ها با ایستادن روی سکوی قهرمانی مسابقات، سهمیه پارالمپیک را بدست آوریم.

میرعظیمی بیان کرد: در این رویداد تیم‌های ژاپن و استرالیا از حریفان اصلی ما هستند البته هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم و برای تمام بازی‌های تیم ملی برنامه ریزی داریم و سعی می‌کنیم در تمام دیدار‌های تیم ملی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی افزود: با توجه به اینکه تیم ژاپن به دلیل میزبانی سهمیه پارالمپیک را دارد تیم‌هایی مانند چین، تایلند و کره جنوبی نیز برای کسب سهمیه امیدوار هستند و به طور حتم این موضوع باعث می‌شود در این دوره از مسابقات شاهد رقابت‌های جذابی از سوی تیم‌های مختلف باشیم.

او در مورد ترکیب تیم ملی اظهار داشت: سعی کردیم در ترکیب از بازیکنان جوان هم استفاده کنیم تا هم انگیزه آن‌ها افزایش پیدا کند و هم پشتوانه‌ای برای تیم ایجاد شود. در تورنمنت ترکیه بیشتر بازیکنان تیم جوان بودند و در ژاپن ترکیبی از باتجربه‌ها و جوانان را داشتیم و بر اساس عملکرد بازیکنان در رقابت‌های AOZ هم از حضور آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

میرعظیمی عنوان کرد: ترکیب تیم برای مسابقات آسیا و اقیانوسیه تایلند نسبت به تورنمنت ژاپن تغییراتی خواهد داشت تا بتوانیم با بهترین بازیکنان راهی رقابت‌ها شویم و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را با ایستادن روی سکو قهرمانی به‌دست آوریم.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: برنامه تمرینی و بدنسازی را به بازیکنان تیم ملی داده ایم تا در فواصل اردو‌ها از شرایط تمرینی جدا نشوند و سطح آمادگی آن‌ها حفظ شود و در هر اردو شاهد پیشرفت آن‌ها باشیم.


بیشتر بخوانید: برگزاری چهارمین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان


انتهای پیام/

تلاش می‌کنیم تا سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را به دست آوریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار