اظهارات مکرون درباره توهین به زنی مسلمان خشم فرانسوی‌ها را برانگیخت

واکنش منفعلانه رئیس‌جمهور فرانسه به موضوع برخورد اهانت‌آمیز با یک زن مسلمان محجبه موجی از انتقادات را در این کشور برانگیخت.

موضع منفعل مکرون در مقابل توهین به یک زن محجبه خشم فرانسوی‌ها را برانگیختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به سبب اظهاراتش درباره اینکه موضوع حجاب در حیطه وظایف دولت نیست، با انتقادات بسیاری مواجه شد.

در پی برخورد توهین آمیز یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه با یک زن محجبه مسلمان، رئیس جمهور این کشور گفت مسئله حجاب در فضا‌های عمومی و مدارس به دولت مربوط نمی‌شود.

اظهارات مکرون در این خصوص به سرعت با موجی از انتقادات برای بی تفاوتی و غفلت از امور عمومی مردم همراه شد. ستون نویس روزنامه لوفیگارو نوشت: برای اولین بار در تاریخ فرانسه، امور عمومی جامعه در حیطه وظایف دولت نیست؛ فرار کردن به جای شجاع بودن.

همچنین یکی از مقامات سابق وزارت دفاع فرانسه در پیامی توئیتری نوشت: برای او (مکرون) هر چیزی که به فریب فرانسه کمک کند از همکاری بهتر و مفیدتر خواهد بود. ضروری است تا قدرت مکرونیست را شکست دهیم.

یکی از کاربران فضای مجازی با نقل قول از مکرون در اظهاراتی کنایه‌آمیز نوشت: حجاب در فضا‌های عمومی کار من نیست. درست مانند وضع بیمارستان ها، جلیقه زردها، خودکشی افسران پلیس، حملات و نرخ فزاینده جرایم؛ و به طور خلاصه فرانسه.

اخیرا یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه فیلمی از برخورد اهانت آمیز خود نسبت به یک زن مسلمان برای واداشتن او به کشف حجاب را در فضای مجازی منتشر کرد. این رفتار توهین آمیز موجی از انتقادات را در میان مسلمانان فرانسه به همراه داشت.

در پی این ماجرا، گروهی از شخصیت‌های مختلف علمی و فرهنگی این کشور با انتشار نامه‌ای سرگشاده به مکرون خواستار اقدام دولت در محکومیت این حرکت اهانت آمیز به یک زن مسلمان محجبه شدند. در این نامه خطاب به رئیس جمهور فرانسه آمده است: از دولت و رئیس جمهوری فرانسه می‌خواهیم تا هر چه سریعتر برخورد با زن محجبه‌ای که در مقابل چشمان فرزندش مورد اهانت قرار گرفته را به صورت صریح و آشکار محکوم کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، اسلام هراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار