امام جمعه هرات:

وقف پشتوانه ای برای رسیدن به اهداف اسلامی و انسانی

امام جمعه هرات گفت: فرهنگ وقف باید در جامعه استمرار یابد چراکه وقف پشتوانه ای برای رسیدن به اهداف اسلامی و انسانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام محمد علی جعفری امام جمعه هرات، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: وقف می‌تواند پشتوانه مهمی برای همه اهداف اسلامی و انسانی باشد.

او به ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و افزود: وقف در حوزه‌های فرهنگی و دینی و تامین نیاز‌های معنوی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و همه فعالیت‌های دینی باید بر دوش مردم و برپایه وقف‌های درست استوار شود.

حجت الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنانش به فرا رسیدن سالروز ارتحال پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اشاره و تصریح کرد: امام علی (ع) در خطبه ۱۹۷ و ۲۳۴ نهج البلاغه، بالاترین مصیبت برای عالم و بشریت را ارتحال رسول خدا و انقطاع وحی می‌دانند.

امام جمعه هرات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده که به روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است، گفت: اخلاق مقاومت و شجاعت باید از طریق بسیج در نسل جوان نهادینه شود و امیدواریم که همچنان شاهد پرورش جوانان رشید و شجاعی باشیم که در لحظه‌های خطر کشور را حفظ کنند.

او همچنین به سه شاخصه جوانان بسیجی اشاره کرد وگفت: بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام وبه اندازه  سه شخصه جوانان بسیجی است که جوانان باید آن ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ غ

خطبه های  نماز جمعه بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار