استقرار سامانه «اس 300» روسیه در مرز تاجیکستان و افغانستان

روسیه بزرگترین پایگاه نظامی خود در خارج از این کشور واقع در تاجیکستان همجوار با افغانستان را برای اولین بار با سامانه موشکی «اس 300» مجهز کرد.

استقرار سامانه «اس 300» روسیه در مرز تاجیکستان و افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه بزرگترین پایگاه نظامی خود در خارج از این کشور واقع در تاجیکستان همجوار با افغانستان را برای اولین بار با سامانه موشکی ضد هوایی اس 300 مجهز کرد.

این مجتمع نظامی که شامل 30 قطعه تجهیزات از جمله پست فرماندهی، شبکه نشان گیری، پرتابگرها، رادار و وسایل نقلیه پشتیبانی است از انبار تجهیزات منطقه مرکزی نظامی وزارت دفاع روسیه از منطقه «پوولوژی» این کشور توسط راه آهن به تاجیکستان منتقل شد.

وظایف اصلی این مجتمع نظامی پوشش امکانات پایگاه نظامی 201 روسیه از حملات هوایی و فضایی و همچنین دفاع هوایی منطقه آسیای مرکزی سازمان پیمان امنیت جمعی همراه با نیروهای مسلح تاجیک عنوان شده است.

قبل از این رسانه های روسیه در مورد انتقال  سامانه اس 300 فواریت به تاجیکستان، نزدیک مرز با افغانستان خبر داده بودند.

باید گفت که این نخستین سامانه موشکی اس 300 روسیه در مرز با افغانستان می باشد.

یکی دیگر از سامانه های موشکی اس 300 در قلمرو قزاقستان مستقر شده است.

اس 300 فواریت برای دفاع از تجهیزات بزرگ صنعتی، اداری و پایگاه های نظامی در نظر گرفته شده است و اولین سیستم چند کاناله‌ای است که قادر است با هر مجموعه تا شش هدف را ردیابی کرده و تا دوازده موشک به آن شلیک کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، اس 300 ، تاجیکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار