اپل مجددا صدای کاربران سیری را شنود خواهد کرد

شرکت اپل در بروزرسانی جدید iOS، صدای دستورات و مکالمات کاربران خود با دستیار هوشمند سیری را گوش خواهد داد.

اپل مجددا صدای کاربران سیری را شنود خواهد کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه آگوست خبری منتشر شد که تیم کوک، مدیر عامل اپل را وادار به عذرخواهی کرد. داستان از این قرار بود که اپل تعداد زیادی نیرو انسانی برای گوش دادن به فرمان‌هایی که کاربران به "سیری" دستیار صوتی این شرکت اعلام می‌کنند، استخدام کرده و این افراد نیز تمامی دستورات کاربران را گوش داده و بررسی می‌کنند. در واقع دستیار هوشمند سیری که در تمامی محصولات هوشمند اپل، مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستورات صوتی کاربران را ضبط کرده و به مرکز تحقیقاتی اپل می‌فرستد. در مرکز تحقیقاتی نیز نیروهای انسانی به تمامی این دستورات گوش داده و واکنش سیری به این دستورات را بهبود می‌بخشند.

این عمل به وضوح نقض حریم شخصی کاربران است زیرا بدون اعلام به کاربر، مواردی را که او به دستیار هوشمند اپل اعلام می‌کند، ثبت شده و کارمندان اپل نیز آن‌ها را گوش می‌کنند. هر چند اپل ادعا کرد که این کار تنها برای بهبود هوش مصنوعی و کارکرد سیری انجام می‌شود، اما به نقص حریم خصوصی کاربران خود اعتراف کرد و سرانجام تیم کوک مجبور به عذر خواهی شد، مدیر عامل اپل در همان زمان اعلام کرد که این کار متوقف شده و از هوش مصنوعی برای ارتقاء کیفیت سیری استفاده خواهد شد.

اپل مجددا صدای کاربران سیری را شنود خواهد کرد

اپل مجددا از نیرو انسانی برای بررسی دستورات کاربران استفاده می‌کند

با خبری که امروز منتشر شد، به نظر می‌رسد عذرخواهی تیم کوک نمایشی بوده و حالا بعد از آرام شدن اوضاع، اپل مجددا از نیروهای انسانی برای گوش دادن به دستورات و مکالمات کاربران با سیری استفاده خواهد کرد. در بروزرسانی iOS 13.2 سیستم عامل اپل، به کاربران گفته می‌شود که اجازه دسترسی به ثبت و بازبینی مکالماتشان با سیری لازم است. البته این بار اپل کاربران را مختار کرده تا اگر نمی‌خواهند صدایشان ضبط شود، گزینه غیرفعال را انتخاب کنند. با این وجود بسیاری از کارشناسان امنیتی از این مسئله ابراز نگرانی کردند، نگرانی‌ها در ابتدا مربوط به این موضوع است که بسیاری از کاربران در هنگام بروزرسانی، مواردی را که تائید می‌کنند با دقت نمی‌خوانند و به این ترتیب نادانسته به اپل اجازه می‌دهند که دستورات صوتی داده شده به سیری را ضبط و بازبینی کنند.


بیشتر بخوانید: ایرپادهای جدید اپل معرفی شدند + تصاویر


همچنین در صورت اجازه کاربران نیز اپل نباید صدای آن‌ها را ذخیره و گوش دهد، این کار همچنان نقص حریم خصوصی کاربران است. مورد دیگر بحث اعتماد به اپل بوده زیرا مشخص نیست که آیا اپل از صدای کاربران خود تنها به جهت ارتقاء هوش مصنوعی سیری استفاده می‌کند یا خیر، اگر کار اپل تنها برای بهبود کیفیت سیری بود چرا از همان ابتدا این موضوع را مطرح نکرده و بدون اجزاه صدای کاربران خود را شنود می‌کرد؟

اپل مجددا صدای کاربران سیری را شنود خواهد کرد

پیشنهاد می‌شود دارندگان دستگاه‌های اپل در هنگام بروزرسانی به iOS 13.2 گزینه اجازه دسترسی اپل به صدای کاربران خود توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

اپل مجددا صدای کاربران خود را شنود می‌کند

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
توسط مردم به ما تهمت بیماری روحی روانی زده میشه .مگر نه اینکه کورتانا مشکوک میزنه؟؟؟؟؟
آخرین اخبار