‍ معاون وزیر امور خارجه در جشن گلیم سیرجان:

شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در سیرجان هستیم/گلیم سیرجان را به بازارهای بین المللی می بریم

معاون وزیرخارجه گفت: وزارت امور خارجه آمادگی معرفی گلیم شیریکی پیچ سیرجان به بازارهای بین المللی را دارد.

شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در سیرجان هستیم به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   غلامرضا انصاری معاون وزیر خارجه کشور درسیرجان گفت:گلیم شیرکی پیچ این شهرستان در سطح بین المللی بایستی بیش از گذشته مطرح شود.

او افزود: در سیرجان شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی هستیم و آنچه در حوزه هنر و تولیدات در سیرجان دیدیم بسیار جای تحسین و قدردانی دارد.

او بیان داشت: کار‌هایی که امروز در این شهر کوچک دیدیم کار‌های بسیار سطح بالا و قابل عرضه در سراسر دنیا است.

معاون وزیرخارجه اظهارداشت: برای کمک به این تولیدکنندگان امیدوارم سازمان‌های بازاریابی تشکیل شود و بتوانند این هنر ارزشمند را به سراسر دنیا معرفی کنند.

او تصریح کرد:در همین راستا وزارت امور خارجه بسیار مشتاق و علاقمند است تا زمینه‌های مناسب را برای حضور تولیدات گلیم بافان سیرجانی در صحنه بین‌المللی مهیا کند.

انصاری تاکید کرد: چندین ماه است که مشتاق حضور در سیرجان هستم و بسیار خوشحالم که امروز در جمع سفرای کشور‌های خارجی به این شهرستان آمده ام امیدوارم من و همکارانم بتوانیم زمینه مناسبی را برای صادرات بیشتر گلیم و پسته سیرجان فراهم سازیم که هر دو در سطح جهان مطرح هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان نیز گفت: هدف از دعوت این سفرا به شهرستان سیرجان، شهر جهانی گلیم؛ آشنایی اقصی نقاط جهان با هنر دست هنرمندان سیرجانی و گلیم شیرکی پیچ است.

او بیان داشت:این گلیم به نوبه خود در کل دنیا منحصر به فرد و محدود به شهرستان سیرجان است که حدود سه سال قبل ثبت جهانی شد.

محمودآبادی تصریح کرد:با سفر رایزنان اقتصادی و سفرای کشور‌های خارجه به شهرستان سیرجان میراث فرهنگی و هنر ارزشمند گلیم‌بافی به آنان معرفی شد تا این سفرا به نوعی مبلغان ما در سراسر دنیا باشند.

 استاندار کرمان در این جشن و در بخشی از سخنان خود شهرستان سیرجان را یکی از شهر‌های منحصر به فرد استان خواند و گفت: اهداف مختلفی برای این سفر در نظر گرفته شد از جمله آشنایی سفرای کشور‌های خارجی با میراث فرهنگی سیرجان، بازدید از صنعت و اقتصاد این شهر و افزایش ارتباط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان سیرجان با کشور‌های دنیا که از این به بعد باید بیشتر شود.

او افزود: سیرجان یکی از شهر‌های مهم استان کرمان است. شهر صنعت و معدن است با منطقه ویژه اقتصادی که دارد و محصولات پسته آن به اقصی نقاط دنیا صادر می‌شود،گلیم این شهرستان ثبت جهانی شده است و نام سیرجان و استان کرمان را در سراسر دنیا بلندآوازه کرده است.

حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز به نمایندگی از امام جمعه و سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان در بخشی از سخنان خود گفت: سیرجان به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تبدیل شده و در حوزه صادرات و صنعت و معدن مراودات اقتصادی خوبی با بسیاری از کشور‌ها داریم.

او تصریح کرد:امروز زنجیره تولید فولاد در شهرستان تکمیل شده و عده کثیری در معادن در حال فعالیت هستند.

نماینده مردم سیرجان وبردسیر بیان کرد : باید کار‌های بزرگتری برای مردم این شهر انجام شود. سیرجان آماده یک جهش بزرگ است و باید به اوج قله‌های موفقیت برسد.

در ادامه برنامه‌های این سفر؛ رایزنان اقتصادی، معاون وزیر امور خارجه و سفرای کشور‌های خارجی در جشن گلیم و پسته شهرستان سیرجان در دانشگاه پیام نور حاضر شدند.

در سفرای کشورهایی، چون فرانسه، بلژیک، کره شمالی، افغانستان و... ظهر امروز بلافاصله پس از ورود به شهرستان سیرجان از ترمینال ضبط و فرآوری پسته بازدید کرده و پس از آن به روستای دارستان، روستای جهانی گلیم رفتند. سفرای کشور‌های خارجی و هیئت همراه در روستای دارستان مراحل کامل بافت گلیم شیرکی پیچ - از چیدن پشم تا مرحله نهایی بافت - را از نزدیک دیدند و با این هنر زیبای سیرجانی آشنا شدند.

انتهای پیام/ح

گلیم سیرجان باید بیشتر معرفی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.