مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از یکسان سازی فرکانس برق دو کشور ایران و عراق خبر داد.

یکسان سازی فرکانس برق ایران و عراقبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود فرخزاد مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در مراسم سنکرون خط برق ایران و عراق که در وزارت نیرو برگزار شد، با بیان این که فروش برق ایران به عراق از سال ۲۰۰۴ آغاز شد، گفت: این تعامل از طریق ۵ خط بود که خط اول خط ۴۰۰ کیلوولتی مرصاد، دیاله، خط دوم خط ۴۰۰ ولتی خرمشهر- بصره و خط سوم خط ۴۰۰ ولتی چرخه- العماره بود ۲ خط دیگر نیز خطوط سرپل ذهاب- خانقین و مریوان- پنجوین بود.

او با تاکید بر این که هم اکنون میزان صادرات برق ایران به کشور عراق در بالاترین میزان خود است، افزود : متوسط صادرات برق در سال گذشته از ایران به عراق ۱۱۳۵ مگاوات به صورت روزانه بوده و امسال سقف صادرات برق از ایران به عراق ۱۳۶۱ مگاوات در اوج مصرف شبکه ایران بود. در نظر داریم در آینده نزدیک حجم صادرات و تبادل انرژی بین ۲ کشور را توسعه دهیم.



اتصال شبکه برق ایران و عراق انجام شد

عملیات اتصال شبکه برق ۲ کشور ایران به شبکه برق عراق امروز با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاون برق عراق کلید خورد.

این اتصال با هدف پایداری بیشتر برق ۲ کشور، امکان صادرات برق و بر طرف کردن نیاز های برقی دو کشور انجام شد. با اتصال شبکه های برق ۲ کشور می توانند به راحتی برق را با یکدیگر تبادل کرده و در زمان های اوج مصرف از توان یک دیگر استفاده کنند.

بر اساس این گزارش مراسم سنکرون سازی شبکه برق در خط ۴۰۰ کیلوولت العماره، کرخه انجام شد.

گفتنی است در این مراسم همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو، نافع عبدالساده. معاون وزیر برق عراق و دانایی فر مشاور معاون اول رییس جمهوری حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار