امام جمعه موقت کرمان گفت: ریشه فتنه ها درعراق برگرفته از تاثیر کشورهای مستکبر ونیزآمریکا است.

آمریکا ریشه فتنه در عراق/شکست آمریکا در معامله قرن نشان از افول آمریکا داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان که در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت: بعد از راهپیمایی اربعین استکبار جهانی در شهر‌های مختلف عراق فتنه به پا کرده که ریشه این فتنه‌ها را اگر بررسی کنیم به آمریکا وکشورهای مستکبر اروپایی می رسیم.

او افزود: خداوند متعال چهار دستور را برای موفقیت افراد و جامعه مطرح می‌کند که صبر اولین برنامه موردنظر است که در آیاتی از قرآن کریم روی آن تأکید شده است وبه صابران بشارت داده اند.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: اگر یک مصیبتی برای انسان پیش آید بی طاقت می‌شود در نقطه مقابل تنها با صبر می‌تواند بر مشکلات فائق بیاید و هم در مقابل بندگی خدا صبور باشد، در این زمینه حضرت علی (ع) فرمودند ؛نسبت صبر به ایمان مانند نسبت سر به بدن است.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: دستور دوم قرآن  صبر دربرابر دیگران که همان مخالفان جامعه هستند، است، صبر اول، صبر در مقابل مشکلات، معصیت و بندگی است، اما صبر دوم در مقابل صبر دربرابر دشمنان است که هدف آن‌ها انحران دین است  لذا اسلام توصیه می کند هم در زندگی شخصی صبور باشید هم در مقابل کینه دشمن مقاوم باشید.

او اشاره به دستور سوم قرآن درخصوص حفظ حدود تصریح کرد: اگر بخواهیم در جامعه‌ای پیروز بشویم باید حدود خود را حفظ کنیم تا دشمن نتواند از این حدود بر ما حمله کند لذا دستور سوم رعایت حدود و مرز‌ها است.

حجت الاسلام عرب پور اظهارکرد: این مرز می‌تواند فیزیکی و جغرافیایی باشد و یا  فرهنگی باشد لذا مرزبانی از عقاید، جزو وظایف همه ما است که یکی از مصادیق آن مراقبه از اعمال عبادی است، اما فراتر از این علما و دانشمدان هم باید مراقب اعمال دیگران باشند چراکه امام صادق (ع) فرمودند ؛علمای شیعه ما مرزبان افکار و فرهنگی هستند که ممکن است شیطان از آن وارد و ضربه بزنند.

حجت الاسلام عرب پور با بیان این مطلب که دستور به تقوا چهارمین دستور مهم قرآنی است، بیان کرد: تقوا مثل یک چتر سایه‌ای بر روی سایر ارکان دارد لذا تقوا کامل کننده سایر دستورات دینی است.

امام جمعه موقت کرمان  با اشاره به اینکه دستورات دینی برای حفظ افراد و جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد:در تمام دستورات انسان و وضعیت روحی وجسمی وی در نظرگرفته شده است.

او با اشاره به پایان دو ماه عزاداری برای سیدشهدا اظهار کرد: باید از همه افراد و دستگاههای اداری که در دوماه اخیر برای برگزاری مراسم های مختلف تلاش کردند ،قدردانی کنیم.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به یورش وحشیانه یزید به مکه مکرمه در سال ۶۴ ه ق و اهانت به مسجدالحرام، گفت:چنین حرکت هایی نشان از خباثت فردی این گونه افراد که حاکم برمردم بودند، دارد.

او ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز سالروز امامت حضرت مهدی (عج)، گفت: امام حسن عسکری (ع) در عمر ۲۸ ساله خود مدت زیادی را در زندان به سر بردند که کوتاه‌ترین امامت را ایشان داشتند واز نظر دوران امامت شرایط بسیار سختی داشت چرا که ارتباط مردم با ایشان به واسطه زندانی و تحت مراقبت بودن ایشان خیلی کم بود.

خطیب جمعه کرمان با اشاره با  ۱۳ آبان، افزود: این روز یادآور موضوعات مختلفی است که مهم‌ترین جریان، تسخیر لانه جاسوسی بود که با حضور در این مراسم نفرت خود را از استکبار و آمریکا بیان می‌کنند.

حجت الاسلام عرب پور با بیان این مطلب که از سالروز تبعید حضرت امام و بعد از آن کینه‌هایی که آمریکا داشته و فتنه‌هایی ایجاد کرد که نشان داد که آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن است، اظهارداشت : در ادامه شاهد مقاومت ملت ایران، کشور‌های منطقه و سایر کشور‌های دنیا هستیم و شاهد افول قدرت آمریکا هستیم و امروز وضعیت آمریکا بسیار متفاوت از گذشته است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه آمریکا در اقتصاد بسیار تضعیف شده است، ادامه داد: در بحث نظامی کشوری که می‌زد و در می‌رفت، اما امروز هرکجا که پا می‌گذارد با مقاومت مردم روبرو هستند،همچنین در زمینه سیاسی آمریکا دارد جایگاه خود را از دست می‌دهد که یک مصداق آن معاهده قرن بود که شکست خورد.

امام جمعه موقت کرمان با بیان این مطلب که علی رغم اینکه قدرت کشور‌های استکباری رو به افول است   اما دست از فتنه انگیزی خود بر نمی‌دارند، بیان داشت: دقیقا بعد از راهپیمایی اربعین این‌ها در شهر‌های مختلف عراق فتنه به پا کردن اند که ریشه این فتنه‌ها برگرفته از همین کشور‌های مستکبر و آمریکا است لذا باید حواس‌ها جمع باشد.

وی با اشاره به گام چهارم برجام افزود: امروز نوبت گام چهارم است و عملا باید در تاریخ ۱۶ آبان این گام برداشته شود ملت هم قطعا حمایت خواهد کرد چراکه ملت ایران زیربار زور نخواهند رفت مگر اینکه در تعهد دو طرفه به تعهدات خود عمل کنند که شک داریم این اقدام انجام شود.

انتهای پیام/ح

قدرت آمریکا به پایان رسیده است

برچسب ها: نمازجمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اینترنت رو وصل کنید
آخرین اخبار