معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:شش هزار و ۷۵۱ دانش‌آموز عشایری در استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و ۳۴۴ دانش‌آموز پسر و سه هزار و ۴۰۷ دانش‌آموز دختر در حال تحصیل در مدارس عشایری استان اصفهان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مناطق عشایر نشین این استان شامل جرقویه سفلی، چادگان، دهاقان، سمیرم، شهرضا و فریدونشهر است که شهرستان سمیرم با ۹۴ آموزشگاه عشایری بیشترین تعداد مدرسه را در بین مناطق به خود اختصاص داده است.

شهین جوانی افزود: اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان سال ۹۳ با هدف ایجاد هرچه بهتر عدالت آموزشی و استفاده از فرصت‌های برابر آموزشی در زمره استان‌های دارای دانش آموز عشایر قرار گرفت و کارشناسی آموزش وپرورش عشایر زیر مجموعه معاونت ابتدایی فعال شد.

او گفت: این کارشناسی در ابتدا با شناسایی شش منطقه عشایرنشین و با دریافت سه مجوز آموزشگاه کار خود را آغاز کرد و در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، ۶۶۷ نیروی فرهنگی در مجموع ۱۵۸ مدرسه عشایری مشغول به فعالیت شدند.

معاون آموزش ابتدایی آداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: شش هزار و ۷۵۱ دانش‌آموز عشایری در استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و ۳۴۴ دانش‌آموز پسر و سه هزار و ۴۰۷ دانش‌آموز دختر در حال تحصیل در مدارس عشایری استان اصفهان هستند.

شهین جوانی گفت: در زمینه توسعه عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزشی این مناطق ۵۵ نفر راهبرآموزشی، تربیتی وظیفه نظارت بالینی و ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش را در مدارس روستایی و عشایری برعهده دارند.

انتهای پیام/م

 

فعالیت ۱۵۸ مدرسه عشایری دراستان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار