حدادی: برای شروع تمرینات المپیکی از امام رضا (ع) رخصت می گیرم/ دوومیدانی دوران اُفت خود به سر می برد/ برای حضور در انتخابات هنوز تصمیم را نگرفته ام

پرتابگر المپیکی کشورمان گفت: با توجه به اینکه حضور در مشهد برایم خیلی خوش یُمن بوده است به همین علت تصمیم گرفتم اردویم را در آنجا آغاز کنم.

احسان حدادی پرتابگر المپیکی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جلسه اش با ایرج عرب سرپرست جدید فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: در این جلسه درباره قرارداد ویلکینز مربی ام صحبت کردیم و قرار شد قرارداد این مربی  تمدید شود و برگه‌های تنظیم قرارداد بررسی شد و برنامه هایم را از قبل داده بودم و برای برپایی اردوی آماده سازی راهی مشهد می‌شوم.طبق برنامه اردوی خود را در مشهد برگزار می‌کنم و علاوه بر تمرینات شخصی  با ورزشکاران استان خراسان رضوی هم تمرین می‌کنم تا انگیزه‌ای برای نوجوانان و جوانانی که وارد دوومیدانی می‌شوند ایجاد شود و در آینده همانند احسان حدادی زیاد داشته باشیم.

حدادی: برای شروع تمرینات المپیکی از امام رضا رخصت می گیرم/ دوومیدانی در دوران افت خود به سر می برد/ برای حضور در انتخابات هنوز تصمیم نگرفتم


بیشتر بخوانید: کیهانی: انتظار کسب مدال از حدادی داشتیم/ در انتخاب سرپرست جدید فدراسیون دو و میدانی نقشی ندارم


برای شروع تمرینات المپیکی خود از امام رضا رخصت می گیرم 

حدادی درباره اینکه ۸ ماه تا المپیک فرصت داریم و برنامه اش تا المپیک چطور پیش می‌رود، گفت: مدتی در تهران کار‌های درمانی ام را انجام دادم و برنامه ام را به فدراسیون دوومیدانی تحویل دادم. با توجه به اینکه حضور در مشهد برایم خیلی خوش یمن بوده است به همین علت تصمیم گرفتم که به مشهد بروم تا هم زیارت کرده و هم رخصتی از امام رضا بگیرم تا تمرینات المپیکی خود را با موفقیت پشت سربگذارم و بهترین نتیجه در این مسابقات بگیرم. امیدوارم برنامه هایم به بهترین شکل انجام شود.

برنامه آموزش دوومیدانی کاران را با یاری مسئولان انجام می دهیم 

حدادی درباره احداث کمپ دوومیدانی به کشف استعداد‌های دوومیدانی کمک نمی‌کند،  بیان کرد: به طور حتم این برنامه آموزش دوومیدانی کاران را در سراسر کشور با یاری وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون دوومیدانی انجام می‌دهیم و این کار را من در کشور‌های دیگر انجام دادم و خیلی از بزرگان هم در محل تمرینات ما حضور یافتند. به هر حال حضور یک نوجوان در تمرینات یک ورزشکار المپیکی خیلی به آن نوجوان  کمک می‌کند تا انگیزه اش بالا برود و حتی گفتن یک جمله می‌تواند زندگی آن نوجوان را تحت تاثیر قرار بدهد و امیدوارم این برنامه مفید باشد. 

طرح آموزش به نوجوانان در اردوی آمریکا و آلمان جواب داده است 

پرتابگر المپیکی کشورمان گفت: خیلی از  شهرستانی‌ها از من خواسته بودند که به آنجا بروم و با ورزشکارانشان صحبت کنم و با آن‌ها تمرین کنم. در اردویی که در آمریکا و آلمان برپا می‌کنم حدود ۳۰۰ دانش آموز از مدارس در تمرینات حضور می‌یابند و سئوالات خود را می‌پرسند و انگیزه پیدا می‌کنند و خیلی تاثیرگذار است. با توجه به اینکه این طرح در خارج از کشور جواب داده است تصمیم گرفتم در ایران هم این طرح را اجرا کنم. تا زمانی که اردویم در ایران است یک زمان کوتاه در کنار نوجوانان و جوانان هستم تا مسائل مفید را به آن‌ها یاد بدهم و به طور حتم در آینده ورزشی و زندگی  شان تاثیرگذار است.


بیشتر بخوانید: حدادی: نمره بالایی به خودم نمی‌دهم/ قرارداد مربی آمریکایی ام تمام شده است/ برای المپیک از اکنون باید برنامه ریزی کنیم


متاسفانه مسئولان  احداث کمپ دوومیدانی را پیگیری نکردند 

او درباره اینکه در مسابقات داخل سالن  قهرمانی آسیا درحضور دهلان رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و وزیر ورزش و جوانان درباره  احداث کمپ دوومیدانی صحبت کرده بود و وضعیت این کمپ به چه صورت است، اظهار کرد:  بله در آن زمان صحبت شد، اما متاسفانه مسئولان فدراسیون دوومیدانی این موضوع را پیگیری نکردند، چون احداث یک کمپ نیاز به کار گروهی دارد و یک فرد نمی‌تواند این کار را به تنهایی انجام بدهد. من هنوز در ورزش حرفه‌ای حضور دارم و نمی‌توانم صد درصد وقت خود را صرف احداث کمپ دوومیدانی کنم. به نظرم فدراسیون‌ها در این موضوع می‌توانند نقش زیادی داشته باشند و کمک کنند. در آن مقطع کاری انجام نشد و من هم برای شرکت در مسابقات مختلف تمرین می‌کردم  در نهایت نتوانستم به این مسئله ورود کنم. به امید خدا عرب سرپرست جدید دوومیدانی که یکی از مدیران خوب ورزشی هم است با حضورش در این رشته ورزشی بتواند این اتفاق رقم بزند. به هر حال خیلی حیف است، چون جوانان با استعداد زیادی در کشور داریم وبه طور حتم آن‌ها می‌توانند در آینده به ورزش دوومیدانی کمک کنند و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

حدادی: برای شروع تمرینات المپیکی از امام رضا رخصت می گیرم/ دوومیدانی در دوران افت خود به سر می برد/ برای حضور در انتخابات هنوز تصمیم نگرفتم

عرب کار دشواری در دوومیدانی دارد 

پرتابگر المپیکی درباره حضور عرب در فدراسیون دوومیدانی و هجمه‌هایی مبنی بر اینکه عرب در باشگاه پرسپولیس موفق نبوده  و در دوومیدانی هم به همین صورت ناموفق است، گفت: هر کسی سیاست کاری دارد و ما نمی‌توانیم سیاست کاری یک مدیر را زیر سئوال ببریم و فقط می‌توانیم آرزوی موفقیت برایش کنیم که حضورش در دوومیدانی سرشار از موفقیت باشد. اگر در هر کاری کلمه" نه" به کار ببریم هیچ وقت آن کار جلو نمی‌رود و زمانی که انرژی مثبت باشد آن کار با موفقیت صورت می‌گیرد. به هر حال عرب قرار نیست ۱۰ سال در فدراسیون دوومیدانی باشد و او آمده است تا انتخابات به خوبی و خوشی برگزار کند و اکثر دوومیدانی کاران از او راضی هستند و من هم آرزوی موفقیت برایش دارم. به هر حال عرب کار دشواری پیش رو دارد و فدراسیون دوومیدانی هجمه کاری اش بالاست، اما او مدیر باشگاه بزرگ پرسپولیس بوده است و انتقادات همه جا هست و به عملکردش در باشگاه پرسپولیس کاری ندارم.

دارنده مدال نقره المپیک درباره اینکه در دوومیدانی  تاکنون ۲ سهمیه کسب کردیم و فکر نمی‌کند این اتفاق  یک روند سراشیبی برای دوومیدانی باشد، گفت: به طور حتم دوومیدانی از لحاظ رکوردی و مسابقات آسیایی در افت به سر می‌برد و ۱۰ سال طول می‌کشد تا یک ورزشکار را به سمت موفقیت در مسابقات آسیایی سوق داده شود و در دنیا مطرح شود و هیچ رشته ورزشی نیست که یک فرد با ۲ ماه تمرین قهرمان آسیا شود. دوومیدانی دیر بازده است و در دوران افت خود به سر می‌برد، اما با یک برنامه ریزی درست می‌شود که این رشته ورزشی  را از این حالت نجات داد و شاهد این باشیم در بازی‌های آسیایی ۳ سال آینده بدرخشیم.

حدادی درباره اینکه انتخابات دوومیدانی را چطور پیش بینی می‌کند و او در این انتخابات کاندید می‌شود، گفت:  من هنوزتصمیم نگرفتم که کاندید شوم. برگزاری انتخابات خیلی مرحله طولانی دارد و حضور سرپرست تا المپیک بیشتر تاثیرگذار است تا اینکه بخواهیم خیلی سریع رئیس فدراسیون را انتخاب کنیم و برنامه‌های ورزشکاران  بهم می‌ریزد و فکر نمی‌کنم در سال المپیک خیلی درست باشد. به هر حال تصمیمی که مسئولان وزارت ورزش و جوانان می‌گیرند و امیدوارم هر تصمیمی که اتخاذ می‌کنند به جامعه دوومیدانی کمک کند.

او در پایان درباره اینکه فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک برای برنامه هایش چقدر اعتبارات مالی در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: برنامه هایم را به مسئولان دادم و اردوی اول من در مشهد آغاز می‌شود و امیدوارم برای اردو‌های برون مرزی به مشکل برنخوریم. با توجه به اینکه قرار است قرارداد مربی آمریکایی ام  تمدید شود امیدوارم در اردو‌ها خوب حضور یابم.


بیشتر بخوانید: قرارداد مربی آمریکایی حدادی تا المپیک تمدید می‌شود


انتهای پیام/

اظهارات حدادی درباره مسائل مختلف در دوومیدانی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.