اختصاص بودجه برای بیابان زدایی در ریگان

معاون مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمان گفت: ۸۵میلیارد ریال برای بیابان زدایی در شهرستان ریگان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  امین باقری فرماندار ریگان امروز در جمع معاون مدیر کل منابع طبیعی وکارشناسان این اداره کل گفت: بعد از امنیت در شهرستان ریگان منابع طبیعی اولویت کاری ما است که در صورت  احیا نشدن منابع طبیعی در ریگان شاهد نابودی شرق استان خواهیم بود.

او بیان داشت: با توجه به مهار گرد و غبار و تخصیص اعتبار ۶۲۰میلیارد تومانی برای مالچ پاشی واحیا جنگل‌ها مالچ پاشی در ریگان آغاز شد، اما اختصاص آن دو سال متوالی می باشد که متوقف شده است.

فرماندار ریگان عنوان کرد : حجم کاری که در منطقه در حال انجام است با نیاز منطقه سازگاری ندارد.

فرماندار ریگان افزود: اگر یک متر کار در شهرستان ریگان در عرصه منابع طبیعی کار می‌شود بیشتر از این مقدار توسط طوفان‌های شدید شن در این شهرستان تخریب می‌شود.

باقری خواستار احیا کانون‌های بحران فرسایش بادی در شهرستان ریگان شد و گفت: در زمینه مهار گرد و غبار تا کنون فعالیتی صورت نگرفته است.

معاون مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تصریح کرد: یکی از بزرگترین پهنه‌های بیابانی در استان در شهرستان ریگان قرار دارد.

فصیح زاده بیان داشت: ۸۵میلیارد ریال برای بیابان زدایی در شهرستان ریگان اختصاص خواهد یافت.

او افزود: به زودی مالچ پاشی در ۸۰۰هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در ریگان انجام خواهد شد.

ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است.

تا کنون ۱۶روستا در اثر گرد وغباردر ریگان خالی از سکنه شده اند.

انتهای پیام/ی

مالچ پاشی در ۸۰۰هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در ریگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار