مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان:

سرآمد بندگی خداوند اقامه نماز است

حجت الاسلام مصطفی توکلیان با بیان اینکه هر اعمالی که از انسان سر می‌زند تابعی از نماز است گفت: سرآمد بندگی خداوند اقامه نماز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام مصطفی توکلیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در سخنانی در جمع خادمین موکب رسانه‌ای فجر در مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) برگزار گردید با بیان اینکه تجلی تمام اعمال نماز است گفت: هر اعمالی که از انسان سر می‌زند تابعی از نماز است و سرآمد بندگی خداوند اقامه نماز است.

او  با بیان اینکه اگر انسان کارخوب، درآمد خوب، همسر خوب و ... دارد تابع نماز است افزود: انسان اگر می‌خواهد به صورت درست و کامل بندگی خداوند را انجام دهد باید درست نماز بخواند.

حجت الاسلام توکلیان طبق روایتی با بیان اینکه اگر دو رکعت نماز درست و با اخلاص بخوانیم بهشت برما واجب می‌شود تصریح کرد: اگر انسان به فکر درست کردن کاری برای خودش است باید از نماز شروع کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با بیان اینکه تجلی استقرار ایمان در اعمال انسان نماز است گفت: نماز باید در اول وقت خوانده شود و نمازی که برای رفع تکلیف باشد به همان اندازه به انسان می‌رسد.

نماز را باید در راس اعمال قرار دهیم

او  با بیان اینکه تاثیر نماز در عمل صالح است افزود: ما نباید هیچ کاری را بر نماز مقدم کنیم و نماز را باید در راس اعمال قرار دهیم.

حجت الاسلام توکلیان با بیان اینکه انسان باید در نماز حواسش فقط به خداوند باشد تصریح کرد: در این صورت تاثیر نماز زیاد و غیرقابل باور می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در ادامه سخنان خود با توجه به فرمایشات امام (ره) با بیان اینکه رزمندگان در جبهه ره صدساله را یک شبه رفتند و این ره صد ساله اعمالی است که در انسان شکوفا می‌شود گفت: وابستگی انسان به ایمان و اعمالش انسان را بنده می‌کند و این بندگی می‌تواند بندگی خدا باشد یا بندگی شیطان.

او در پایان گفت: هرچقدر میزان معرفت در درون انسان محکم‌تر و ریشه دار‌تر باشد به همان اندازه انسان به میزان فهم و اخلاص خود می‌شود بنده خداوند.

گفتنی است، این مراسم با حضور جمعی از خدام موکب رسانه‌ای فجر استان سمنان و در محل موکب برقرار گردید و مداحی برادر نجم نیز زینت بخش پایانی این محفل عشاق حسینی بود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.