گزارش/

آخرین جزئیات ترخیص ۱۰۴۸ خودروی دپو شده/ هزار خودروی ترخیصی مختص به یک شرکت است!

هزار خودرو متعلق به کرمان موتور از گمرکات ترخیص شدند؛ در حالی که ۳ هزار و ۵۰۰ خودروی دیگر در گمرکات مانده است.

آخرین جزئیات ترخیص ۱۰۴۸ خودروی دپو شده/ هزار خودروی ترخیصی مختص به یک شرکت است!به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر صنعت، معدن و تجارت سی ام خرداد سال ۹۶ در نامه‌ای مصوبه اقتصاد مقاومتی را برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، ثبت سفارش و واردات بیش از هزار و ۴۰۰ قلم کالا از جمله خودرو ممنوع شد. از آن زمان حدود ۱۳ هزار خودرو به دلایل متعددی پشت در گمرکات ماند.

تخلف در ثبت سفارش، تغییر شرایط ارزی در گمرکات و بنادر کشور از شایع ترین دلایل دپو شدن خودروها بود، اما پس از گذشت چند ماه دولت تصمیم به ترخیص این خودروها گرفت و از دی سال ۹۷ با صدور بخشنامه‌ای مهلت ۴ ماهه برای ترخیص خودرو‌ها تعیین کرد.

از تعداد ۱۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو، تقریبا بالغ‌ بر ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه که بر اساس مصوبه ۹۷/۱۰/۱۶ که تا ۹۸/۰۴/۱۶ دارای اعتبار بودند، از گمرکات خارج شدند. مابقی خودرو‌ها حدود ۶ تا ۷ هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم تمدید این مصوبه در گمرکات باقی ماند.

طی جلسه‌ای که با حضور متولیان از گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اعلام شد در تاریخ ۱۳  آبان تعداد هزار و ۴۸ خودرو‌ی باقی مانده ترخیص می شود. هزار خودرو از این تعداد متلعق به کرمان موتور است، اما هم اکنون سوالی پیش می آید که چرا تنها خودروهای کرمان موتور ترخیص شده اند؟


بیشتر بخوانید: جای خودرو‌های هیبریدی در کشور خالی است/ ترخیص خودرو‌های دپو شده در انتظار رفع تخلفات


۳ هزار و ۵۰۰ خودرو در انتظار ترخیص

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ترخیص خودروهای دپو شده، گفت: ۱۰۴۸ خودرو در تاریخ ۱۳ آبان ترخیص شد که به علت انقضای مهلت ترخیص در گمرکات مانده بود. هزار خودرو متعلق به شرکت کرمان موتور و ۴۸ خودرو دیگر متعلق به افرادی بود که کارت غیر داشتند.

او بیان کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو در گمرکات موجود است که متلعق به شرکت‌های رامک خودرو، رنو و ... است که اجازه ترخیص ندارند و این دستور ترخیص تنها برای این ۱۰۴۸ خودرو بود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: وزیر صمت مدتی پیش به مدت ۲ ماه اجازه ترخیص خودرو‌های دپو شده را داد، اما دیگر آن را تمدید نکرد و طبق گفته این مقام مسئول دیگر اجازه ترخیص خودرو نمی‌ دهد.

دادفر با بیان اینکه خودروهای وارداتی بنا به دستور وزیر، دیروز ترخیص شده‌اند، گفت: این هزار و ۴۸ خودرو به پیشنهاد گمرک ترخیص شد. بحثی که هم اکنون پیش می‌ آید چرا تنها برای این هزار و ۴۸ خودرو که متلعق به کرمان موتور است اجازه ترخیص داده شد و اگر قرار است مشکلی حل شود باید همه با هم حل شود.

او تاکید کرد: هم اکنون اجازه ترخیص هیچ خودرویی وجود ندارد و مابقی خودرو‌ها در گمرک خواهد ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
٢٥٠٠ تا خودرو رو دو ساله نيگر داشتن ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
از ابرکوه استان یزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
باسلام پارسال ایران خودرو پراید ثبت نام کردم قرار بوده امسال مرداد تحویلم بدن کل پول را هم دادم هنوز ماشینم را ندادند خب ملت پولشون را از دم اب که نگرفتند پیش خودرو سازها پول مردم را میگیرند اماخودرو مان را تحویل مون نمیدهند خسارت ارزش پول مارا کی جواب گوهست .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
چه خبره! اخه این شرکتها چه درامدی دارن مگه که هزارتا هزارتا خودرو وارد میکنن...چرا کسی جوابگو نیست......چرا وضعیت خودروهای داخل نابسامان شده...
آخرین اخبار