مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان؛

عرصه علمی و فن آوری مصدا ق بارز پدافند غیر عامل

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تلاش در عرصه علمی و فن آوری از مصادیق بارز پدافند غیر عامل است.

عرصه علمی و فن آوری مصدا ق بارز پدافند غیر عاملبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: پدافند غیرعامل تأثیر فراوانی در افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقاء پایداری ملی در برابر تهدید‌ها دارد.

او با اشاره به این که ایمنی و امنیت همواره از دغدغه‌های اصلی انسان محسوب شده است، خاطرنشان کرد: آدمی در طول تاریخ همواره به دنبال یافتن شیوه‌هایی برای کاهش اثرات عوامل تهدید کننده امنیت خود بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که پدافند غیرعامل در دوران کنونی بر اساس بیان مقام معظم رهبری سه عامل اساسی است که باعث اقتدار ملی می‌شود، افزود: این سه عامل شامل اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روز افزون و حفظ روحیه انقلابی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ملت بزرگ ایران، گفت: دشمنان ما از طریق فضای مجازی و عملیات سایبری قصد تخریب خانواده‌ها و از کار انداختن سیستم‌های علمی ما را دارند.

پورداود تأکید کرد: در چنین شرایطی بایستی از پدافند غیرعامل استفاده کنیم؛ یعنی با دو مقوله تجهیز و مصون سازی به جنگ دشمن برویم.

او با بیان این که در وضعیت تحریم اقتصادی دشمن باید با رفتار‌های مناسب تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و باعث رشد جهشی اقتصاد با اهتمام به اقتصاد درون زا شویم، خاطرنشان کرد: در زمینه‌های علمی و فن آوری نیز بایستی بیش از گذشته جد و جهد بلیغ داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان پدافند زیستی را راهکار مناسبی برای مقابله بلایای طبیعی و زیستی دانست و افزود: این کار مصداق بارز پدافند غیرعامل است.

پورداود با اشاره به مأموریت‌های پدافند غیرعامل، اظهار کرد: کاهش آسیب پذیری و افزایش ایمنی زیرساخت‌های ملی و مراکز حیاتی، اداره امور مردم و تداوم خدمات در شرایط جنگ و تهدید دشمن، حفظ و پایدارسازی زیرساخت‌های کشور، برآورد تهدید‌ها و آسیب پذیری زیرساخت‌های کشور از جمله این مأموریت‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/د.ا

تلاش در عرصه علمی و فن آوری از مصادیق بارز پدافند غیر عامل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار