راه چمنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشته شدن بغدادی بیشتر از زنده ماندن او به نفع آمریکا بود

عضو هيات علمی دانشگاه گفت: دولت سوریه می‌خواست به منطقه‌ای که ‌بغدادی در آن مستقر بود حمله کند و ممکن بود با دستگیری او، اطلاعات ارتباط داعش با آمریکا فاش شود.

کشته شدن بغدادی مورد تردید استمحمدرضا راه چمنی عضو هیات علمی دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مرگ ابوبکر بغدادی گفت: مرگ ابوبکر بغدادی پشت‌پرده‌های بسیاری دارد زیرا همه می‌دانند داعش و گروه‌های تروریستی ساخته و پرداخته خود آمریکا هستند و خود آنها نیز اعتراف کردند که داعش دست پروده آمریکا و کشورهای منطقه است و منابع مالی آن‌ها را تأمین می‌کند..

او ادامه داد: حال که آمریکا به سمت انتخابات می‌رود  ترامپ در صدد است تا مشابه اقدامی که درباره بن‌لادن انجام داد درباره بغدادی هم انجام دهد و از او به عنوان سوژه‌ای برای پیروزی در انتخابات استفاده کند و بگوید ما مبارزه با تروریست را در دستور کار قرار دادیم و مخالف داعش هستیم؛ به طوری که رئیس و سرکرده آن‌ها را از بین بردیم.

راه چمنی افزود: این در حالی است که در اصل کشتن بغدادی هم تردید وجود دارد زیرا بنابر گزارشات دولت روسیه اصل حمله صورت گرفته مورد تکذیب است  و اصلاً تردید وجود دارد که چنین حمله‌ای صورت گرفته باشد اما حتی اگر هم بپذیریم که چنین حمله‌ای صورت گرفته است باید گفت که ابوبکر بغدادی  مهره این‌‌ها بود و هر آن که کارکرد خود را از دست می‌داد آن‌ها می‌توانستند او را از بین ببرند؛ بنابراین شاهکار عجیبی از سمت آمریکا صورت نگرفته و ممکن است به خاطر نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سوءاستفاده‌ای که ترامپ می‌خواهد از او کند، در صدد باشد تا چنین  فضاسازی رسانه‌ای انجام دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه  گفت: البته امثال بغدادی مهره‌های آمریکایی هستند که هر زمان آمریکا بخواهد، آنها را نگه می‌دارد و هر زمان که کارکرد آن‌ها تمام می‌شود  آن‌ها را از بین می‌برد؛ موضوعی که درباره بن‌لادن هم اتفاق افتاد و مشخص نشد که در آخر چه سرنوشتی برای او پیش آمد و الآن هم هویت جسد بغدادی مشخص نیست که آیا واقعاً او را کشته یا فرد دیگری را به جای او از بین برده‌اند.


بیشتر بخوانید: حضور بغدادی تهدیدی بالقوه برای آمریکا بود/ آمریکا بازی جدیدی در منطقه به راه انداخته است


او خاطرنشان کرد: البته بر اساس اخبار صداوسیما، ممکن است که چون خود دولت سوریه می‌خواست به منطقه‌ای که ‌آن‌ها مستقر بودند حمله کند و ممکن بود او را دستگیر کنند و در اثر دستگیری سرکرده داعش‌ اطلاعاتی بدست آید که براساس آن مشخص شود بغدادی چطور به وجود آمده و چه کسی داعش را راه انداخته و چه ارتباطاتی با دیگر گروه‌های تروریستی سوریه داشته است. البته ارتباطات داعش با دیگر کشورها و صهیونیست‌ها نیز ممکن بود روشن شود و در نتیجه کشتن بغدادی بیشتر به نفع آمریکا بود تا زنده ماندن آن.

راه چمنی تاکید کرد: در این صورت دنیا و مجامع بین‌المللی متوجه می‌شدند که اینها پرورش‌یافتگان آمریکا و صهیونیست‌ها هستند؛ البته همانطور که گفتم براساس گفته روس‌ها در اصل حمله آمریکا به آن منطقه تردید وجود دارد و اینها صرفاً فرضیه‌هایی هستند که ممکن است وجود داشته باشد اما آنچه که مسلم است داعش ساخته و پرداخته آمریکا و کشورهای منطقه است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار