ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ضربه سنگین گام چهارم به برجام و سیاست‌های آمریکا/ برجامی که یکطرفه باشد، باید لغو شود

معاون امور بین الملل حزب موتلفه گفت: گام چهارم ضربه سنگینی به برجام و سیاست‌های آمریکا و اروپا که آن را دنبال می‌کنند، می‌زند.

ضربه سنگین گام چهارم به برجام و سیاست‌های آمریکاحمید رضا ترقی، معاون امور بین الملل حزب موتلفه در گفت‌وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکنش اروپا به برداشتن گام چهارم از سوی ایران، اظهار کرد: در گام چهارم گسترش سانتریفیوژ‌ها برای تولید اورانیوم و غنی سازی آن وجود دارد، همچنین نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ایران یکطرفه شده است.

ترقی بیان کرد: با توجه به اینکه ایران امتیاز خروج نظارت آژانس از پروتکل موجود را دارد، به نظر می‌رسد که گام چهارم ضربه سنگینی به برجام، سیاست‌های آمریکا و اروپا که آن را دنبال می‌کنند، می‌زند؛ همچنین ممکن است واکنش اروپایی‌ها به این موضوع نسبت به گام‌های قبلی شدیدتر باشد، اما این گام شاید اثربخش‌تر از هر گام دیگر برای تجدید نظر اروپا در مسئله برجام و انجام تعهدات خود باشد.

معاون امور بین الملل حزب موتلفه گفت: با توجه به سخنان آقای رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در صورتی که اروپا به تعهدات خود عمل کند، این گام قابل بازگشت است، به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها به راحتی بتوانند نسبت به تعهدات خود اقدام جدی و مناسبی انجام دهند.

  ترقی تصریح کرد: برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ما را به سمت پاره کردن طبیعی برجام می‌برد؛ برجامی که یکطرفه باشد و آنها  به تعهدات خود عمل نکنند، طبیعتاً باید لغو شود.


بیشتر بخوانید: جزئیات گام چهارم برجامی ایران از زبان روحانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار