سردار جلالی:

اهمیت پایداری و تاب‌آوری رسانه در شرایط بحران

سردار جلالی در رزمایش پدافند غیرعامل در رسانه ملی از اهمیت پایداری و تاب‌آوری رسانه در شرایط بحران گفت.

اشاره سردار جلالی به اهمیت پایداری رسانهبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از ظهر امروز، سه شنبه، ۱۴ آبان، با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و  رضا علیدادی معاون رسانه ملی، رزمایش پدافند غیرعامل در رسانه ملی با شعار «امنیت پایدار-سیگنال پایدار» در معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی برگزار شد.

سردار دکتر جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه این رزمایش با بیان اینکه امنیت رسانه در اداره کشور نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته است گفت: بنابراین اداره شهر و کشور در شرایط تهدید بدون رسانه بسیار مشکل است.

او ادامه داد: از این نظر، اهمیت پایدار بودن و تاب‌آوری رسانه نیز بیشتر احساس می‌شود که باید برای آن تمهیداتی اندیشید و در بخش‌های مختلف آمادگی شرایط بحرانی را داشت تا کارکرد رسانه ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه آمریکایی‌ها در استفاده از قدرت هوشمند تعریفی دارند و می‌گویند قدرت هوشمند یعنی استفاده هماهنگ و هم‌افزا از تمام قابلیت‌ها و ابزار‌ها برای دستیابی به هدف خاطرنشان کرد: آمریکا، چون با ما دشمن است از همه ظرفیت‌ها و قدرت خود علیه ما استفاده می‌کنند و هرچه ظرفیت دارد به کار می‌برد.

سردار جلالی متذکر شد: بنابراین ما هم باید با یک دفاع ترکیبی هوشمند و سازماندهی شده، استراتژی را به‌کار ببریم که ما را با وجود انواع و اقسام تهدیدها، سرپا نگه داشته و تاب‌آوری و استقامت زیرساخت‌های ما را ارتقا دهد.

نسخه پدافند غیرعامل در کل مجموعه زیرساختی سازمان صدا و سیما یکسان نیست

علیدادی در حاشیه این رزمایش اظهار داشت: ما در شروع کار با موضوعات پدافند بیگانه بودیم و شاید درک درستی از موضوعات پدافندی نداشتیم، اما اشراف و تسلط آقای جلالی در موضوع پدافند غیر عامل سبب شد تا پیرو جلسات و آموزش‌هایی که انجام شد اکنون سازمان صدا و سیما به جایگاهی رسیده است که خود در حال تولید تولید و طراحی سناریو‌های پدافندی است تا نقاط ضعف خود را شناسایی کند.

او با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در برگزاری این رزمایش هیچ دخالتی نداشتم تصریح کرد: این نشان می‌دهد که توجه به موضوع پدافند غیرعامل در مجموعه‌های کاری ما نهادینه شده است این نقطه کلیدی ماجراست. یعنی به حدی رسیدیم که دیگر لازم نیست دائما به مجموعه نگاه کلیدی به موضوع پدافند را تزریق کنیم. همکاران ما به جایی رسیدند که با درک درست موضوع خود به دنبال بازخوردگیری و پیدا کردن نقاط ضعف هستند این موضوع بسیار مهمی است.

علیدادی با بیان اینکه اگر جایی مانند سازمان صداوسیما که وظیفه اطلاع‌رسانی را برعهده دارد دچار ناپایداری شود چگونه می‌شود زیرساخت‌ها را حفظ و مجموعه‌ها را حفاظت کرد تصریح کرد: اینجاست که موضوع حفظ پایداری برای سازمان مطرح می‌شود. ابتدا باید مجموعه‌ای که خود کار هشداردهی را برعهده دارد دارای پایداری قابل قبولی باشد.

او گفت: پیچیدگی‌های سازمان صدا و سیما بسیار بالاست. چون درگیر مراحلی همچون تولید، انتقال، انتشار و حتی دریافت برنامه هاست. ما گستردگی زیادی داریم و هر قسمت دارای پیچیدگی خاص خود است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما تصریح کرد: نکته اینجاست که قسمت‌های مختلف همه با هم همگون نیستند و ما قابلیت تعمیم پذیری در زیرساخت‌ها را نداریم. شیوه پدافند غیرعامل در مرحله تولید و پخش با انتشار متفاوت است. سیاستی که در انتشار به کار می‌گیریم اگر در انتقال به کار بگیریم کارایی ندارد. ما با یک نسخه واحد نمی‌توانیم کل مجموعه زیرساختی سازمان صدا و سیما را از نظر فناوری ایمن‌سازی و مفهوم‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار