معاون سازمان بنادر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

احداث ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی/هیچ کدام از بنادر ایران تحریم نیستند

حسن زاده گفت: احداث ترمینال مواد معدنی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت.

محمدعلی حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیچ کدام از بنادر ایران تحریم نیستند، گفت: این شگرد کشور‌های آمریکاست که اعلام می‌کند تمامی بنادر ایران تحریم هستند و تنها بندر چابهار از اعمال تحریم‌ها معاف هستند در حالی که هیچ کدام از بنادر ایران تحریم نیستند و خوشبختانه ایران در این نقاط با تمامی کشور‌های دنیا در حال تجارت است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: هم اکنون در بندر چابهار شاهد افزایش حجم عملیات ترانزیت کالای اساسی هستیم و سازمان بنادر و دریانوردی با جذب سرمایه‌گذار میزان ترانزیت و ترانشیپ را در این بندر افزایش داده است.

او اظهار کرد: هم‌اکنون میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار به یک هزار میلیارد تومان رسیده و به دلیل آن که نزدیک‌ترین نقطه دسترسی برای حمل کالای اساسی در مسیر‌های بندری به شمار می‌رود میزان جذب سرمایه‌گذار بسیار افزایش یافته است.

پهلودهی شناور‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در بندر چابهار

حسن زاده تأکید کرد: به دلیل موقعیت ممتاز بندر چابهار ساخت و تجهیز اسکله‌ای به منظور پهلودهی شناور‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در بندر چابهار با اعتبارات خود سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب رسیده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: هم‌اکنون در این بندر در حال ساخت اسکله نفتی برای پهلودهی به کشتی‌های بزرگ در حال ساخت است که از طریق ساخت این اسکله میزان صادرات و ترانزیت به چندین برابر افزایش یابد.

او یادآور شد: طرح احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی هم برای توسعه کالا‌های اساسی به تصویب رسیده و برای انواع کالا‌هایی که طرح‌هخای آن‌ها در بندر چابهار به تصویب رسیده بخش خصوصی جهت ساخت آن‌ها ابراز تمایل کرده است.

حسن زاده درباره بندر شهید رجایی هم گفت: هم اکنون در این بندر هیچ مشکلی از لحاظ سرمایه گذاری و یا ساخت اسکله وجود ندارد و سرمایه‌گذاران در این بندر در حال فعالیت هستند به طوری که ترمینال مکانیزه مواد معدنی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در این بندر توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار