آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران/ تخریب بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در میانه/ مناطق زلزله زده در امنیت کامل هستند + اسامی، فیلم و تصاویر

نیمه شب گذشته زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدید مناطقی از پنج استان در شمال غرب ایران را لرزاند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، نیمه شب گذشته حوالی ساعت ۲:۲۰ بامداد زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از شمال غرب کشورمان را لرزاند. دامنه لرزش این زمین لرزه از ارومیه در استان آذربایجان غربی تا رشت در استان گیلان گزارش شده است.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز عنوان کرده‌اند که این زلزله را در شهرهای تبریز، اردبیل، زنجان، رشت، انزلی، سنندج، کرج و طالقان احساس کرده‌اند.

یکی از روستاهای شهرستان میانه (روستای ورنکش) به عنوان کانون این زلزله شناخته شده است. مرکز لرزه‌نگاری اروپا شدت این زمین‌لرزه را ۶ ریشتر اعلام کرد.

تعداد جان‌باختگان زلزله آذربایجان شرقی به شش نفر رسید.

اسامی فوت شدگان زلزله آذربایجان شرقی اعلام شد

اسامی و هویت فوت شدگان زلزله دیشب آذربایجان شرقی در شهرستان میانه به شرح زیر است:

(۱) زهرا عابدی فرزند اصغر متولد ۱۳۸۸
(۲) ریحانه قربانی فرزند غلامرضا متولد ۱۳۸۵
(۳) اسرافیل محمدزاده ورنکش فرزند لطفعلی متولد ۱۳۴۹
(۴) گلی جلیلی فرزند محمد متولد ۱۳۵۱
(۵) خاتون رضازاده فرزند عباسعلی متولد ۱۳۲۰

مدارس میانه تعطیل شد

تمام مدارس شهرستان میانه در مقاطع تحصیلی مختلف در روز شنبه تعطیل اعلام شد.

تامین امنیت کامل در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از حضور یگان‌های انتظامی از ابتدای وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده استان خبر داد.

خسارت زلزله به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

میزان خسارت‌های اولیه وارده به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی بر اثر زلزله دیشب اعلام شد.

پس لرزه های زلزله

پس لرزه ای در ساعت ۱۷:۲۱ به بزرگی ۴.۸ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین ترکمنچای در اذربایجان شرقی را لرزاند.

ارومیه دوباره لرزید

دقایقی پیش، ارومیه دوباره لرزید.

آغاز عملیات اسکان و تغذیه اضطراری برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی

۴۵۵ خانوار زلزله زده در آذربایجان‌شرقی اسکان اضطراری یافتند

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: در اثر زلزله بامداد امروز ۱۵۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های میانه بین ۱۰ تا ۱۰۰ خسات دیده است.

یگان‌های ارتش مستقر در شمالغرب در آماده باش کامل قرار دارند

در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز،یگان‌های ارتش مستقر در شمالغرب در آماده باش کامل قرار دارند.

زلزله به بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در میانه خسارت زد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ واحد مسکونی صددرصد تخریب شده و بقیه ۵ الی ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند، گفت: ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله بامداد امروز صدمه دیدند.

آرامش در مناطق زلزله‌زده برقرار شد

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام جدیدترین تصمیمات در ستاد بحران آذربایجان شرقی گفت: آرامش در مناطق زلزله زده برقرار شد.

مردم از حضور در پمپ بنزین ها خودداری کنند

تعداد زیادی از مردم تبریز بعداز وقوع زمین لرزه به پمپ بنزین ها هجوم برده اند که این موضوع باعث ایجاد صف های طولانی در مقابل آنها شده است.

طبق اعلام سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران سوخت مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی، به طور کامل تامین شده است.

سوخت کافی در منطقه وجود دارد و هیچ کمبودی به لحاظ تامین سوخت موردنیاز جایگاه‌ها و مردم وجود ندارد. ‏

تعدادی نفتکش حامل نفت سفید نیز به صورت اضطراری در روستاهای زلزله زده مستقر شده‌اند تا در صورت نیاز، سوخت گرمایشی مورد نیاز مردم را تامین کنند.

برخی از شهروندان تبریزی نیز بعداز این زلزله به خیابان ها آمدند و اکنون بعداز گذشت ها ۸ ساعت از زلزله آرامش به شهر تبریز بازگشته است و مشکلی درا ین خصوص وجود ندارد.

بازگشایی محور‌های مواصلاتی در مناطق زلزله زده

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از بازگشایی محور‌های مواصلاتی در مناطق زلزله خبر داد و گفت: گروه‌های ارزیاب راهداری به منطقه اعزام شدند.

تخلیه اضطراری روستا‌های آسیب‌دیده در زلزله میانه‌ آغاز شد

استاندار آذربایجان شرقی از آغاز تخلیه اضطراری روستا‌های آسیب‌دیده در زلزله خبر داد و گفت: هلال احمر توزیع اقلام زیستی را آغاز کرده است.

توضیحات رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره امدادرسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی در منطقه در انجام عملیات هستند و در این مدت ۶۵ روستای این استان ارزیابی شده است.

او با بیان اینکه ۳۱۲ نفر مصدوم شده ‌اند، گفت: در روستای ورنکش ۱۷ نفر مصدوم و ۳۰ منزل نیز تخریب شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۷ روستا بیشترین خسارت را داشته اند، گفت: اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری در این ۷ روستا به ویژه روستای ورنکش آغاز شده است و با آغاز اسکان اضطراری توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته نیز بین زلزله زدگان توزیع می‌شود.

نشست ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، که قرار بود امروز جمعه برای یک سفر کاری یک روزه میهمان مردم تبریز باشد، برای حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه، برنامه‌های امروزش را لغو کرد.

او با بیان اینکه به عنوان نماینده عالی دولت در مناطق زلزله زده حضور می‌یابد گفت: رییس جمهور و معاون اول پیگیر این حادثه بودند و گزارش تکمیلی را خواستارند.

وزیر صمت در جلسه ستاد بحران دستور داد همه امکانات استان و وزارتخانه برای کمک به حادثه دیدگان زمین لرزه ۵.۹ ریشتری میانه و بخش کندوان این شهرستان بسیج شود.

رحمانی بعد از اتمام جلسه بحران راهی شهرستان میانه می‌شود.

یگان های ارتش در آماده باش کامل بسر می برند

امیر سرتیپ دوم میرزایی ارشد نظامی ارتش در استان های آذریایجان و اردبیل گفت: در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز در مناطقی ازاستان آذربایجان شرقی بلافاصله پس از حادثه به تمامی فرماندهان منطقه اعلام شد که در آماده باش کامل قرار داشته باشند .

او افزود :گردان های بلیات تیپ های متحرک هجومی مراغه، میانه ، اردبیل ، سراب ، تبریز با تمامی تجهیزات در آمادگی کامل هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند .

او تاکید کرد: پس از وقوع زلزله بلافاصله با مسئولین استانی ، رییس ستاد بحران ، استاندار ، معاون سیاسی و دیگر عزیزان تماس برقرار کردیم و آمادگی کامل ارتش را به این عزبزان اعلام کردیم .

امیر سرتیپ دوم میرزایی فرمانده عملیاتی لشکر ۲۱ نزاجا افزود: در خال حاضر نیز تیم های پزشکی مراغه و تبریز در محل حادثه حضور دارند و به خدمت رسانی مشغول هستند .

ارشد نظامی ارتش در استان آذربایجان و اردبیل خاطر نشان کرد ؛چند فروند بالگرد هوانیروز نیز آماده هستند تا در صورت درخواست وارد عمل شوند .

ویدئویی از لحظه وقوع زلزله در شمال غرب ایران

آمار مصدومین و جانباختگان زلزله در شمال غرب کشور

تعداد جان‌باختگان زلزله آذربایجان شرقی به شش نفر رسید

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: مسئولان بیمارستان فوت یک خانم را به عنوان نفر ششم جان باختگان زلزله تایید کردند.

۵ فوتی در روستای ورنکش/ ۳۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی صبح امروز شمار فوتی در روستای ورنکش را ۵ نفر اعلام کرد و افزود : ۱۲ نفر نیز بستری شده و بقیه به صورت سرپایی درمان شده‌ و یک نفر از شهرستان سراب نیز به دلیل بدحال بودن به تبریز اعزام شده است .

محمدباقر هنربر ادامه داد : ۳۰ واحد مسکونی در روستای ورنکش، صد در صد تخریب شده‌اند .

او گفت : ۳۰۰ واحد مسکونی در کل شهرستان ، بین ۵ تا ۷۰ درصد تخریب شده‌اند.

هنربر در پایان افزود : ۲۵ واحد مسکونی نیز در روستای تیرشاب شهرستان سراب ، بین ۲۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده است .

۷۱ نفر در زمین لرزه بامداد امروز در سراب مصدوم شدند

ایرج ثقفی فرماندار سراب صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بعداز زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز ۷۱ نفر در شهرستان سراب مصدوم شده و یا در اثر ترس و اضطراب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

او ادامه داد: بیشتر مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند. فقط در بعضی از روستاها تعدادی از احشام و حیوانات در زیر آوار مانده اند که با هماهنگی دهیاران و گروه های امدادی اقدامات لازم در حال انجام است.

او گفت: ۳۰ تیم از مرکز استان و شهرستان‌های معین به کانون زلزله اعزام شده‌اند.

بازدید فرمانده سپاه عاشورا از مناطق زلزله‌زده میانه + تصاویر

فرمانده سپاه عاشورا استان آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه حضور یافت.

۵ کشته و ۱۷ مصدوم در زلزله آذربایجان شرقی

طبق گفته استاندار آذربایجان شرقی، بر اثر این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۱۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند. محمدرضا پورمحمدی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امکان اسکان موقت و آذوقه ۷۲ ساعته فراهم شده است، اعلام کرد فشار گسل‌ها خوشبختانه تخلیه شده و مردم برای بازگشت به خانه‌های خود نگران زلزله‌های بعدی نباشند.

برخی منابع از افزایش شمار مصدومان زلزله در شمال غرب ایران به بیش از ۳۰۰ نفر خبر داده‌اند اما گفته می‌شود بسیاری از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

۳۰ مصدوم؛ خسارت زلزله بامداد امروز در استان اردبیل

مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت:  در اثر زمین لرزه تعداد ۶ نفر در اردبیل و تعداد ۲۴نفر در مشگین شهر به علت ترس از زمین لرزش و در حین فرار دچار آسیب شده وبه بیمارستان مراجعه کردند و ۲ نفر بستری شده اند.

خسارات زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی، ۳۰ خانه در روستای ورنکش میانه (کانون زلزله) به طور کامل و ۳۰۰ واحد مسکونی نیز در کل شهرستان میانه نیز بین ۵ تا ۷۰ درصد تخریب شده‌اند. 

همچنین اخبارِ رسیده حاکی از تلف شدن تعدادی از احشام در مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور است. به عنوان نمونه، در روستای اشکوشان (اسبفروشان) سراب بر اثر ریزش دیوار یک دامداری کل دام موجود (تصویر زیر) تلف شدند.

زلزله در استان قزوین/ مدیرکل بحران : مورد خاصی گزارش نشده است

مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت:  زلزلهای که بامداد امروز استان آذربایجان شرقی را لرزاند در بخش هایی از استان قزوین هم احساس شد.

او ادامه داد: مورد خاصی در استان قزوین گزارش نشده است 

مهدیخانی افزود: این زلزله در ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز در شهر‌های تبریز، ارذبیل، رشت، طالقان، زنجان و قزوین احساس شده است.

او افزود: برنامه زلزله نگاری جهانی شدت این زمین لرزه را ۵/۹ دهم ریشتر اعلام کرده است.

آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

گفته می‌شود علاوه بر تیم‌های امداد و نجات، نیروهای بسیج و گروه‌های جهادی نیز در حال آواربرداری از خانه‌های آسیب‌دیده و کمک به روستاییان هستند.

روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

دستور تولیت آستان قدس رضوی جهت امداد به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

به دنبال وقوع زلزله صبح امروز آذربایجان شرقی، تولیت آستان قدس رضوی برای بسیج امکانات لازم و اعزام خادمیاران رضوی به مناطق زلزله زده دستور لازم را صادر کرد.

کرمانشاهیان آماده امدادرسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی هستند

استاندار کرمانشاه در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی، آمادگی کرمانشاه را برای هرگونه امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده آن استان اعلام کرد.

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از اعزام اتوبوس آمبولانس‌ها به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: چندین دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان به این مناطق اعزام شده‌اند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم از ارزیابی ۶۳ روستا و توزیع بسته‌های غذایی و چادر بین زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی خبر داد. به گفته وی، هم‌اکنون ۳۰ تیم ارزیاب در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و دو فروند بالگرد نیز به منطقه اعزام شده‌اند.

تصاویری از اسکان زلزله‌زدگان در روستای ورنکش میانه
آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

همچنین رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا نیز از آماده‌باش بیمارستان‌های ارتش در مراغه و تبریز خبر داد. به گفته امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی، بلافاصله پس از وقوع زلزله در مناطقی از آذربایجان شرقی، گردان‌های بهداشت و درمان بیمارستان‌های منطقه برای کمک به آسیب‌دیدگان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

دستور وزیر کشور درباره زلزله در  شمال غرب کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب ایران در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: تمامی واحدها و سازمان‌ها و ارگان‌های امدادرسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می‌باشند و در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده‌، امکانات و توانمندی‌های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

برقراری بیمه بیکاری برای خسارت‌دیدگان زلزله

میرهادی قره سید رومیانی گفت: بیمه بیکاری برای نیرو‌های خسارت دیده در اثر زلزله برقرار می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهر زلزله زده ترکمانچای سفر کرد

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به مناطق زلزله زده به شهر ترکمانچای سفر کرد.

تصاویری از خسارات زلزله شمال غرب ایران که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است
آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

تصویری از تلف شدن احشام پس از زلزله آذربایجان شرقی
آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

تصویری از خسارت زلزله در شهرستان میانه
آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

تصاویری از خسارات زلزله در روستای ورنکش میانه
آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

تصاویری از خسارت زلزله در ترکمانچای
آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران + فیلم و تصاویر

 
مویه های مادری که فرزندش را در زلزله بامداد امروز ترکمنچای از دست داد

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
خدا همه ایران رو حفظ کنه عزیزان من الان تو میانه هستم هواش انقدر سرده که هرکی توچادر وبا وسایل گرمایشی هم بخوابه نمیتونه.قدردان شما عزیزان هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا یاوری
۰۹:۵۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
هموطنان عزیز ما همدرد شماییم خداوند در این روزهای سرد نگهدار شما باشد درکتون میکنیم خداوند یاور شماست وما هم وظیفمون را انشاالله انجام میدیم
Iran (Islamic Republic of)
کریم والایی
۰۸:۰۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
باسلام عرض تسلیت به بازماندگان حادثه الله صبرورسین.خدایاماچطورشب رادرخانه سپری کردیم وهم استانیهایمان درچادر.ان شاالله هرچه سریعترمشکلشان حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
خدا کمکشون کنه
Canada
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
متاسفانه متوجه شدم چند نفر فوت کردند .انشالله صبر خدا به خانواده شون بده .ترا بخدا خونه های محکم .طوری ساخته بشه که در مقابل زلزله مقاوم باشد .
کارشناسان پای کار ایند .که چطور ساخته بشه که خطر مرگ نداشته باشد .خدا خودتت کمک کن .هم وطن های عزیزم را
Iran (Islamic Republic of)
ناصر از کردستان
۰۳:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناصر از کردستان
۰۳:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
تسلیت به زلزله زدگان‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
خدا تمام بلاهارو از شر ایران کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۴۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
خداانشاالله به همه بازماندگان صبربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
از همینجا به خانوادهای داغ دار واقعا تسلیت میگم ... واقعا خیلی سخته عزیزی رو از دست دادن ..تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۲:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
فقط مقاوم سازی ساختمانها می تونه ازتلفات وخسارات زلزله جلوگیری کنه.من ازصمیم قلب به مصیبت دیدگان این زلزله تسلیت عرض نموده. خدای متعال به جان باختگان رحمت وبرای بازماندگان صبرجزیل عنایت فرماید.
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
زلزله دوباره تو همون ساعت برمیگرده امشب دوباره با همون شدت میلرزه
Iran (Islamic Republic of)
حسین یوسفی
۲۲:۲۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
تسلیت به هم وطنان عزیزمون درتبریز ومیانه خدا بهشون صبر بده ما هم درغم شما شریک هستیم وهرکمکی از دستمان براید دریغ نمی کنیم یاشاسین اذربایجان حسین هستم از خراسان شمالی بجنورد
Iran (Islamic Republic of)
siheil rahti
۲۱:۳۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
بمیرم برای مردمان مظلوم ایران زمین...خدایا مارا از بلایا دور نگهدار
Iran (Islamic Republic of)
یامهدی ادرکنی
۲۰:۰۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدایابه همه ایرانیا درهرکجاهستندرحم کن دیگه مردیم ازاینهمه فقروبدبختی تحریم وتهدیدجنگ وبلاهای آسمانی وانسانی و....؟ چراایران؟؟ خدابه زلزله زدگان صبر وسلامتی بده نگران اموالشون نباشند خدا بزرگه. منم اینجا اصفهان ساعت تقریبا دووبیست دقیقه که رفتم توی حیاط اول صدای شکسته شدن شیشه ای اومد بعدش بدون دلیل لوله های آب دستشویی داخل حیاط به صداولرزه دراومدندولی اسمی ازاصفهان نیاوردند.دوشبی بود که دلم شور میزد.
Canada
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ایران زمین افتخارش اقوام از ترک .لر .کرد .فارس .عرب .بلوچ .ترکمن ووو است .همه ما یکی هستیم .ایرانی .زیر پرچم عزیز ایران و اسلام
از ملت خواهش میکنم .وسایل اضافی تون را هر چه که هست .از پتو .لباس گرم .وووو ببخشید .نکند همشهری هایمان در مضیقه باشند .بشتابید .والله ما که هزاران فرسنگ از وطن دوریم. ولی دلمان با هم وطن هایمان است
Canada
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
فقط خسارت جانی نداشته باشد .الحمدالله .مردم اثاثه اضافی شون را که قابل استفاده است ببخشند .در امریکای شمالی و اروپا .هر کس وسایل اصافی دور خودش جمع میکند .بیمار روانی و تحت روان شناس میروند .ولی در وطن مثل اینه که مد است .از هر جنسی چند تا داشته باشند .لطف کنید در این وضعیت ببخشید .راه دوری نمیرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ایا تا به حال در اسراییل زلزله امده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
هموطن تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
تسلیت میگم وباتمام کسانی که خسارت دیدن همدردی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سپاه وارتش باید سریعا دامهای تلف شده راامحا کنند تا جلوبیماریهای خطرناک گرفته بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
الان فهمیدم که دیشب که تا دیر وقت حدود ساعت 2 بیدار بودم دقیقا نمیدونم ساعت چند بود ولی میدونم که 2 شده بود و مشغول تماشای فیلم بودم همون لحظه احساس کردم در اتاق صدا داد و یه لحظه ترسیدم حالا که خبر رو شنیدم فهمیدم پس زلزله بود که در قم هم احساس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
انشاالله درست میشه دلم بحاله این بیچاره ها میسوز اینم تواین سرما
France
پژمان تهران تورک
۱۶:۲۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
باشون ساغولسون آذربایجان (سرت سلامت اذربایجان ❤)
مادرکنار مردم و ایران و سرپلی ها بودیم در همه حال ولی قاطعانه عرض میکنم نیازی به کمک کسی نداریم
دم مردم کشور دوست و وفادااااار ایران گرم
Iran (Islamic Republic of)
آرش جهانشاهی
۲۰:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
تو چه کاره ای ؟ سخنگوی مردم آذربایجان ایران هستی ؟ فعلا پرچمت که فرانسه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدا بهشون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
آها
۱۵:۵۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
از شدت ریشر مراغه هم بگوئید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
زلزله زلزله‌زده سرپل ذهاب
۱۵:۵۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
زلزله سرپل خیلی بد بود
من بعد اون زلزله هنوزم وحشت دارم و شبا با وحشت میخابم
ایشالا اخرین زلزله باشه
چون بد بلاییه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
کرج احساس شد تهرانم احساس شد ولی هیچ خبری در رابطه با تهران پخش نشد. حتی لرزه نگاری تهران هم نتونست تشخیص بده ماهم در تعجب هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بهراد
۱۴:۲۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ماهم تو تهران احساس كرديم بيدار بوديم لوستر تكان ميخورد ساعت ٢:٢٠تا٢:٣٠ خيلي باحال رفتيم اتاق خواب رو ديديم اونم تكان ميخورد ولي اخبار نگفت!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید حق
۱۳:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدا رحمت کنه و صبر و ارامش بده به بازماندگان و اسیب دیدگان...خدایا مملکت مارو از بدی ها و زشتی ها از تفرقه از بی دینی و از شر شیطان و دشمنان خبیث تفرقه انداز انگلیس و امریکا نجات بده و یاری مان کن که همچون هزاران سال گذشته در صلح و ارامش در کنار هم زیست کنیم زیر پرچم اسلام و ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
یک چیز را فراموش کردی خدا ما را از شر اختلاسگران خلاص کن ورسوایشان کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
بسیار بجا بود تذکرت..خدایا شر این ملعونین خیانتکار به بیت المال و ناموس و غیرت و شرافت را از کشور ایران بکند اگر هدایت پذیر نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدایا خودت به هم وطنانم رحم کن، من هنوز استرس زلزله آبان ماه سرپل تو وجودم هست، خدایابه خانواده ای داغدار صبر بده.
Iran (Islamic Republic of)
یک دردمند
۱۳:۴۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
به بازماندگان این عزیزان فوت شده تسلیت میگم امیدوارم روحشان شاد و خداوند رحمتشان کند. مسولان لطفا به فکر این مردم غیور باشید نباید خوشحال باشیم که تلفات کم بوده و فقط 5 نفر کشته شده این فاجعه است یک نفر هم باشد باید به فکر مسئله زلزله به صورت اساسی پرداخته شود بعد از چند صباحی همه چیز فراموش میشود و خدایی نکرده در یک زلزله دیگر شاهد فاجعه دیگری خواهیم بود مقاوم سازی باید اجبار باشد و این را باید دولت به مردم کمک کند نه اینکه فقط شعار دهیم و به مردم تحمیل کنیم بدون هیچ بودجه و زمینه سازی علمی. ژاپن را الگو قرار دهیم نه صد در صد فقط ده درصد باشد تلفات ما خیلی پایین خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ال
۱۳:۳۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
به بازماندگان این عزیزان فوت شده تسلیت میگم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
انشالله خدا صبرشون بده زلزله شدیدی بود . هلال احمر سریع برای خانواده های بی سرپناهچادر و غذا دادند از شون تشکر میکنم از همه ی امدادرسانها ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۳:۱۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خبر دردناکی بود انشاالله خدا به اون خانواده های داغ دیده صبر عطا کنه و دولت هم خسارتهای مالی سایر عزیزان رو باید تامین کنه
Iran (Islamic Republic of)
یزدان خسروی
۱۳:۱۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
زلزله واقعاخیلی بده خدا به مردم انجاوکسانی که عزیزانشون ازدست دادن صبر بده من خودم 2سال پیش همین موقع تو کرمانشاه 21ابان ماه بود که اون زلزله قرن بسیار شدید کرمانشاه زلزله 7.2 دهم ریشتر اتفاق افتاد واقعا قیامت رو برای چند لحضه به چشم خودم دیدن 1سال پیش هم توکرمانشاه زلزه 5.7دهم ریشتر اومد ولی به قدرت وترسناکی زلزله21ابان سال96نبودنمیدانم چرا همیشه زلزلها توی ابانماه اتفاق می افته
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد از سراب
۱۲:۵۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
واقعآ زلزله شدیدی بود . تا صبح توی خیابون مونده بودیم قسمتی از خانه های محله ما هم توی سراب دچار آسیب شده ولی خداروشکر که اینجا تلفات جانی آنچنانی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
6 ریشتر واقعا قیامت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خیلی ناراحت شدم
Germany
محمد بهرامی
۱۲:۴۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
با سلام و عرض تسلیت به فامیل عزیزانی که در زلزله اخیر دار فانی را وداع کردند. من خیلی متاسفم که من یک سیستم آجرهای بدون ملات ابداع کردم که می‌تواند از پیش آمدن چنین شرایطی جلو گیری کند ولی نمی توانم که تولید کنم و به بازار ارائه کنم
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
همه ایران پشت شماست ناراحت نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
غم انگیزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
باعرض تسلیت به خانواده ای داغدارازتمامی پرسنل غیورارتش جمهوری اسلامی ایران که ازاولین دقایق پیش مابودندتشکرمیکنم این عزیزان حتی ازبستگان ماهم زودتربه دادمارسیدنددستان پرمهروبی منتشان رامیبوسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
باعرض تسلیت به خانواده ای داغدارازتمامی پرسنل غیورارتش جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
وقت آن نرسیده به هم رحم کنیم تا خدا به ما رحم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
مسئولین اختلاس نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خداوند ارحم الراحمین است . انشاا... خدای بزرگ به ما رحم خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا مقدس
۱۱:۳۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
تهران منطقه ۹ هم لوستر های سنگین خانه ما ساعت۲:۲۰ تکان می خورد جالبه زدیم اخبار شبکه ۶ تا ۲۰ دقیقه خبری نبود رادیو زدیم خبری نبود اورژانس زنگ زدیم گفت چند نفری تهران زنگ زدن ولی خبری نیست. سایت لرزه نگاری و تلفن هاش قطع بودن. مدیریت بحران تلفن قطع. خبرگزاری ۲۰:۳۰ شبکه خبر زنگ زدیم کلا تعطیل بود.. خیلی باحال بود ما رفتیم تو خیابان تا ۴ صبح تو ماشین . ۶ نفر بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
عینا برای ما در میاندوآب آذربایجان غربی, با این تفاوت ما در خانه ماندیم.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۱:۲۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
واقعا کسی فکری به حال سیمای شبکه سهند بکنه تا یک ونیم ساعت بعد زلزله خبری حتی از یک زیر نویس نبود
United Arab Emirates
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
یاشاسین تورک اذربایجان .ما به کمک هیچ کس نیازی نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
کسی ب ها تو کمک نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
یه اصفهانی دلسوز
۲۰:۲۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
عزیزم اینجا سرتاسرش جزو ایرانه وایرانی فارغ ازترک وکرد ولر وعرب وبلوچ وفارس وآذری وبندری وترکمن وارمنی وسنی وشیعه ومسلمان وکلیمی و زرتشتی و..... بودنش هرکجا لازم باشه درهرزمان ومکان وشرایطی به کمک هموطنش میره چون هممون درزیر سایه یک پرچم و دولت هستیم وباهم اگرهم همدلیم وهم همزبان. پس یاشاسین آذربایجان ایران.ازخداوند برای همه ایرانیها بهترینها رو میخواهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
این چه پستیه گذاشتی چرا ابروی ترکها رو میبری الان این پیام تو به نمایندگی از خودته یا ملت ترک؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
تسلیت به بازماندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
خدا بهشون صبر بده
United Arab Emirates
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدایاااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
جمیل
۱۱:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
در کنار هم وطنانمون هستیم تا آخر.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ایول داری عزیز.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
زلزله هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین
۱۰:۵۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ان شاالله بلا و مصیبت از تمام ایران و کشورهای اسلامی به دور باشد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدشکرانی
۱۰:۴۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدا روشکر که خسارت جانی زیاد نداشته
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
یکنفر هم زیاده اما هنوز امار کلی را نگرفتند همیشه اولش تعداد کمه
Iran (Islamic Republic of)
عزیز
۱۰:۳۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
مانیزامسال درپلدختردچارسیلاب وحشتناکی شدیم که داروندارمان ازبین رفت ولی خداراشکرتلفاتی نداشتیم .که ازکمک هموطنانمان کمال تشکرراداریم.انشالله که بایاری خدا وکمکهای مردمی زندگیشان دوباره رونق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
با عرض تسلیت خدمت داغدیدگان زلزله دیشب .
ما تو اردبیل با صدای زلزله دیشب از خواب پریدیم و رفتیم بیرون و چند ساعتی به همراه همسایه ها بیرون بودیم . رادیو رو هم روشن کرده بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
تهران احساس شد
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۰:۲۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
از دیشب تو هوای سرد به فکر هموطنامون هستم خدا بهشون کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
آخه چرا باید مردم به جان احشام توجه نکنن و آنها را اغلب در مکانهایی پناه دهند که امنیت نداردو تقریبا در خرابه ها نگهداری کنن !
گناه داره حیوان زبان بسته را دپو میکنید در یک مکانی که اگر باد محکم بهش بخوره خراب میشه، اینکه نشد کار !! اگر مکان ندارید احشام نگهداری نکنید.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
مگر خونه خودشون محکم بوده ؟
France
علی
۱۶:۲۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
شما گله داری خودتون؟
اون همه انسان ازبین رفتند اونوقت تو درفکر چنتا راس گوسفندی .. شخصیت عجیبی دارید واقعا
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خبر دردناکی بود
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
وای ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خیلی بادیدن این تصاویر وخوندن مطالب ناراحت شدم خدا به بازماندگانشون صبر بده وفوت شدگان هم موردرحمت خدا قراربگیرند.خدایا همه ی مارابه راه راست هدایت کن که بازیادی گناهنمان باعث نزول بلا نشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدا به بازماندگانشون صبر بده وفوت شدگان هم موردرحمت خدا قراربگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
چند روزه دارم میگم ؟؟؟؟؟کی گوش میده ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۹:۴۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خدا صبر بده، دوباره نزدیک زمستان شد و سیل و زلزله شروع شد.
امیدوارم که گروهی که برای این منظور امسال شروع به کار میکنه مثل مدیریت بحران سال گذشته ضعیف نباشه.
کشور ما توی شرایطی نیست که مدیریت بحران ضعیفی داشته باشیم. لطفا شرایط تحصیل برای اقشار توی رشته های مدیریت بحران فراهم کنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
چرا همیشه تو ایام سرد سال زلزله میاد دلیل علمی داره ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
فقط الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
انرژی زمین تو فصل سرما آزاد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
مردم سر پل ذهاب و کردستان و کرمانشاه و ایلام و ارومیه اولین و نزدیکترین افرادی هستند که به کمک آذری های خسته از زلزله خواهند شتافت...ولی فراموش نکنیم تا ایرانی هستیم و اخلاق ایرانی داریم اینگونه به فکر هم هستیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ارومیه خودشم آذری هستش و زلزله دیشب رو حس کرده
France
پژمان تراکتور
۱۶:۲۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ممنوووووون نیازی نداریم از پس خودمان برمیاییم .حتی نیازی به ترکهای دیگر استانها و تهران هم نداریم . امیدوارم انشاءالله زین پس در شادیهای ایرانیای عزیز سهیم باشیم
France
آرش جهانشاهی
۰۹:۱۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خانواده های عزیز آذری که کودک دارند و درگیر زلزله شدند در صورت تمایل میتوانند تا آرام شدن اوضاع چند روزی در ویلای شمال من ساکن شوند ظرفیت پذیرش چهار خانوارو حدود سی نفر هست من به عنوان فردی با اصالت کورد کرمانشاهی هیوقت همیاری و کمک ملت بزرگ ایران به خصوص کمکهای رسیده از آذربایجان عزیزرو در زلزله کرمانشاه فراموش نمیکنم و آماده ایم اندازه خودم قسمت ناچیزی رو جبران کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
بابا ایول.
Iran (Islamic Republic of)
meysam
۲۰:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
دادش خوب ادرس ویلاتو بده بیان کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد کرمی
۰۸:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ماهم دوسال پیش توی سرپل ذهاب توی همین روزهای سرد اون زلزله وحشتناک رو تجربه کردیم باتمام ح درک میکنم چقدر شرایطشون الان دشواره جای شکرش باقیه ریشترش بیشتر نبوده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
الان اینها که منفی دادند دردشون چیه اشتباهی منفی دادند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
دردشون ازبی دردیه که منفی میدن.
Iran (Islamic Republic of)
آرش جهانشاهی
۲۰:۲۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
اینها که منفی میدن به ما یک آمار میدهند از تعداد دشمنان ملت بزرگ ایران که توی این سایت پرسه میزنند و ارتش سایبری دشمن هستند و از انسجام ملی ناراحتند ، اینها همان کسانی هستند که توی ورزشگاه پرچم بیگانه بلند میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
شما نگران اون منفیها نباش تو تاریخ همیشه ادمهای بیمار بوده هست وخواهد بود.