در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افراد بیکار رایگان بیمه می‌شوند/ ارزیابی وسیع بیمه‌شدگان روستایی پس از پایان اعتبار دفترچه‌هایشان

موهبتی، گفت: بیمه شدگان روستایی پس از پایان اعتبار دفترچه‌هایشان از طرف وزارت رفاه مورد ارزیابی وسع قرار می‌گیرند.

افراد بیکار و تحت پوشش کمیته امداد رایگان بیمه می‌شوند/ بیمه شدگان روستایی پس از پایان اعتبار دفترچه‌هایشان جهت تمدید مورد ارزیابی وسع قرار می‌گیرندطاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آحاد مردم اظهار کرد: تمام افراد بیمه شده روستایی که اعتبار دفترچه‌هایشان به مدت ۵ سال است پس از پایان تاریخ انقضاء دفترچه‌هایشان از طرف وزارت رفاه مورد ارزیابی وسع قرار می‌گیرند و با توجه به شرایط‌شان باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.
 
او ادامه داد: افراد فاقد شغل و بیکار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما این طور نیست که فردی که دارای شغل آزاد است بتواند خود را بیمه درمانی کند بلکه باید این فرد نیز مورد ارزیابی از نظر تمکن مالی قرار گیرد.
 
موهبتی تاکید کرد: بیمه سلامت برنامه‌ای جهت ارزیابی بیمه شدگان ندارد و افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند بهتر است خودشان داوطلبانه اعلام کنند.
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه طبق توافقی که انجام شده ارزیابی وسیع به وسیله وزارت رفاه انجام می‌گیرد، افزود: در حال حاضر افراد تحت پوشش کمیته امداد به صورت رایگان تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند، اما به طور کلی من امیدوارم با اجرایی شدن پوشش بیمه اجباری هیچ گونه ریزشی نداشته باشیم. ما باید حمایت‌های خود را تبیین کنیم، زیرا ممکن است مسائلی پیش بیاید که هیچ ربطی به بیمه ندارد، ولی به پای صندوق‌های بیمه گر نوشته شود.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از حذف سقف پرداختی بیمه سلامت
او گفت: در گذشته افراد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند که در این میان حتی افراد دارای تمکن مالی خوب خود را به صورت رایگان بیمه کرده‌اند، با اجرای ارزیابی وسیع متوجه شدیم بر خلاف پیش بینی‌ها ۴۴ درصد از بار مراجعه کم شده و حتی نیم درصد از افراد دارای تمکن مالی جهت دریافت خدمات بهداشتی و درمانی  به بخش دولتی مراجعه نکرده‌اند.

انتهای پیام/
 

ارزیابی وسیع شرایط بیمه شدگان توسط وزارت رفاه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قربان حسن زاده
۱۲:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
من یک کارگر روزمزد هستم که معمولا زمستان ها بیکارم چون توی باغات کار می کنم ونه بیمه دارم وشش نفر عائله مندی هر چیزی که هم دولت برای افراد کم درآمد می ده به من تعلق نمیگیره ونمی دانم چکار کنم کجا برم لطفا راهنمایی کنید مستاجر هم هستم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی غفاری
۲۱:۴۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام من تو تولیدی پوشاک گارگر بودم الان چهل روز بیکارم متاعهل هستم و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم خواهش میکنم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
حسین فالزی
۰۸:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
بیمه سلامت رو پر کردم گفتن رایگان هست.وقتی رفتم برای دفترچه میگن نفری ۲۴هزار تومان ماهی باید پرداخت بشه...منی که با یارانه دارم زندگیمو میچرخونم چطور آخه میتونم ماهی ۱۰۰هزار تومان به بیمه بدم که میخوان ۵هزارتومان فقط واسه هر ویزیت کم کنن...
بعد حرف از کمک به اقشار ضعیف هم میزنن...
والله اگه کروناهم داشته باشیم جرات رفتن به بیمارستان هم نداریم که میترسم همین یقرون دوزار خرج بشه و وسط ماه بمونیم...
اینجوری واسه مردم زندگی ساختن
آخرین اخبار